Massage där HELA kroppen får vila och bli fri

Sex i all ära. Men med det medföljs omständigheternas brus i form av förväntningar eller andra tankar, känslor, försvarsmekanismer m.m.

Med massage är allt mer lätt, fritt, lugnt, öppet och möjligheterna för ett utrymme skapt för befrielse, lugnt, avkoppling och viktig kontrast till ett hektiskt liv, intensiva känslor och borrande tankar uppenbarar sig. Det är dit jag vill föra dig och bjuda in dig till.

Först redogör du för mig om du har särskilda behov, något du tror just du hade mått bra av. Det kan vara någon specifikt på kroppen men det kan även vara övergripande förhållningssätt till själva resan under kvällen. Det kan inte finnas utrymme för någon typ av oro, det är ett exempel på mentala hinder som gör resan mot avkoppling och en kort befrielse i livet något svårare. Tid är ingen faktor, vi har alla olika kroppar och resor mot total avkoppling - kropp - hjärnan - själ.

Efter en stund gör vi vad vi kan för att hjärnan ska få en paus. Med ledande ord och andningsövningar som leder till att du snart ser stjärnor när du tittar ut genom dina stängda ögon. Snart har du hamnat i en trans där hjärnan får en paus. Tankar och känslor som kommer är i detta nu endast på ett kort besök där du låter dem segla förbi. I detta skede är det bara lätta beröringar från mig, och kanske inte särskilt frekventa, för dig att till fullo stanna kvar och vila i detta tillstånd. Här är du nästan helt oförmögen att ens kunna röra på dig, dina armar och ben känns så tunga. Särskilt dina ögonlock, de är nästan som låsta.

Här är du helt närvarande men samtidigt så långt borta. Känner du efter så märker du hur din rygg, lårmuskler, ögonmuskler, fingertoppar, fötter och nacke jublar. Här befinner vi oss en lång stund. Du börjar känna dig otroligt nöjd och du stannar även i den känslan ett långt tag, du tar emot de tack som kroppen ger dig. Och du tackar kroppen för allt den får utstå under din vardag. Efter en stund vaknar du upp lite. Du vet knappt vad som hänt samtidigt som du vet exakt vad som hänt. Kropp, knopp, känslor och själ vet vad som hänt. Tankarna vet kanske inte, de har fått vila - och det är helt ok.

MvH