1

Tråd: Visa blockeringarna

Jag vill veta vem som blockar mig, förstår inte varför ni tog bort den tjänsten, det kan väl inte vara så svårt att sätta tillbaka den.

Känns olustigt att inte veta vem jag haft dialog med som blockar en sen o när som helst kan öppna blocken o besöka mig o till o med skriva för att kanske sen blocka igen. Kan även vara folk som blockar för att inte återkomma, självklart, men känner ändå att jag har min rätt att veta vem så jag själv kan bedöma om jag vill blocka tillbaka lr inte!!!

Mvh Mia

Sv: Visa blockeringarna

Wilda Musen skrev:

Jag vill veta vem som blockar mig, förstår inte varför ni tog bort den tjänsten, det kan väl inte vara så svårt att sätta tillbaka den.

Känns olustigt att inte veta vem jag haft dialog med som blockar en sen o när som helst kan öppna blocken o besöka mig o till o med skriva för att kanske sen blocka igen. Kan även vara folk som blockar för att inte återkomma, självklart, men känner ändå att jag har min rätt att veta vem så jag själv kan bedöma om jag vill blocka tillbaka lr inte!!!

Mvh Mia

Att ha en komplett lista på alla som blockat dig spelar ingen roll alls för exemplet du ger. Om någon skickar ett brev till dig och blockar dig, då ser du ju redan i brevet att du är blockad och kan blocka tillbaka själv om du är rädd för att någon ska börja leka "kurragömmablockleken" med dig.

3

Men det spelar ingen roll, jag o många andra vill veta vem som blockar.
Varför tog ni bort den tjänsten till att börja med, var ju bra som det va innan??

Wilda Musen skrev:

Varför tog ni bort den tjänsten till att börja med, var ju bra som det va innan??

Jag gissar det togs bort för admin märkte tydligt själv när han experimenterade/testade nya funktioner att folk använder counter-block fullständigt urskiljningslöst.

I min mening är dock grundproblemet plus-tjänsten som visar blockeringar för 3dje part. För egentligen spelar det väl ingen roll öht vem som blockat dig och kravet på att få veta vem hör väl egentligen ihop med att man vill veta vem som gör en öppet publicerad anklagan mot en. Eller?

5

Wilda Musen skrev:

Vore det inte bättre att om man blockerar en person så blir man helt osynlig för denna, dvs. om person X blockerar person Y, då kan inte person Y ens se person X i onlinelistan. Ofta görs ju blockeringar för att folk varit störande på något sätt. En del har ju tidigare skrivit på forumet att de stört sig på folk som blockerat dem utan en bra orsak, vilket säkert också sker väldigt mycket, men samtidigt måste ju folk få vara ifred från de som är för påträngande.

Skriver inte i eget intresse (har inte behövt blockera någon ännu) utan mer generellt.

Jag är oxå nyfiken på vilka som blockat mig. Idag såg jag ytterligare en blockning och jag har inte haft kontakt med någon vad jag vet som kan ha tagit illa vid sig över något. Jag pratar med samma gamla killar här som jag "alltid" gjort wink
Vet att i början när jag vart medlem så kunde jag se vilka som blockat mig och detta var ju bara några månader sedan.
/Lisa.

Men nu har webmaster beslutat att ta bort det. Sorry. Ärligt talat har egentligen ingen något riktigt behov av att veta vem som har blockerat vem. Det angår egentligen enbart den som blockerar anser jag.

Don't drink water - fish fuck in it!
Reglerna för forumet
Bra tips för forumet - innan du postar!
Särskrivningshatare!