Sv: Hot och bedrägeri från person här på BC [Delad tråd]

Mr_Black skrev:

Har fått kännedom att en medlem här på BC ägnar sig åt hot och tvång. Den drabbade lånade ut en bil till mig så att jag skulle kunna ta sig till en avtalad träff. Den hotande individen gjorde en reg.kontroll på fordonet vilket medförde att oskyldiga och ovetande personer, till och med barn, mottog hotfulla telefonsamtal.

Att man är hotfull mot vuxna är en sak, men när man ringer upp barn, DÄR GÅR GRÄNSEN FÖR MIN DEL. Jag funderar därför att polisanmäla personen. Synd att hon använde hemligt nummer.

Det är väl inget att fundera på ?  och sen gör en anmälan till supporten.

“If you tell the truth, you don’t have to remember anything.”

Har försökt nå supporten utan resultat

Om du skivar eller har skrivit en mail till supporten via http://www.bodycontact.com/support/email.php
är jag säker på att webmaster tittar på det, däremot skall du inte förvänta svar på åtgärd han evt. kommer att göra.

“If you tell the truth, you don’t have to remember anything.”

19

Mr_Black skrev:

Har fått kännedom att en medlem här på BC ägnar sig åt hot och tvång. Den drabbade lånade ut en bil till mig så att jag skulle kunna ta sig till en avtalad träff. Den hotande individen gjorde en reg.kontroll på fordonet vilket medförde att oskyldiga och ovetande personer, till och med barn, mottog hotfulla telefonsamtal.

Att man är hotfull mot vuxna är en sak, men när man ringer upp barn, DÄR GÅR GRÄNSEN FÖR MIN DEL. Jag funderar därför att polisanmäla personen. Synd att hon använde hemligt nummer.

Det går lätt att få fram vem som har sökt uppgifter om ett bilnummer.
Gör anmälan och ange i tid när det är troligt att någon letade på reg.-numret. Privatbilar blir väldigt sällan sökta på, så troligen finns bara hans sökning vid den aktuella tidpunkten.
Dessutom går det också, fast det kostar lite mer, att spåra samtal. även fast de varit anonyma.
Lycka till !