1

Tråd: Hot och bedrägeri från person här på BC [Delad tråd]

Denna tråd har delats av från en annan tråd /Webmaster

Det är tydligen helt OK att hänga ut Kvinnor på bc ?
Jag blir HOTAD av en man som säger sig arbeta från ett säkerhetsföretag i Malmö ...
Kan Jag hänga ut honom här ?
(Har sparat alla hans "mail" )

Sv: Hot och bedrägeri från person här på BC [Delad tråd]

Goddess Hex skrev:

Det är tydligen helt OK att hänga ut Kvinnor på bc ?
Jag blir HOTAD av en man som säger sig arbeta från ett säkerhetsföretag i Malmö ...
Kan Jag hänga ut honom här ?
(Har sparat alla hans "mail" )

Nej, det är inte okej att hänga ut varken kvinnor eller män på bc. Det här är dock frågan om något annat. Det här handlar om att på ett organiserat och genomtänkt sätt lura folk på pengar.

Om du blir hotad av någon råder jag dig att gå till polisen och göra en anmälan. Det 'enda' som webbis kan åstadkomma i fallet ändå är att stänga av en användare från BC, och om han vet exempelvis var du bor, vad du heter, telefonnummer etc så kommer det ju knappast att hjälpa dig i ditt fall.

Ett bra argument behöver ingen hög röst
Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
-----------------------------------------------------------------------------
Forumregler

3

Hur lång tid skall Jag få vänta på ett svar eller en åtgärd från ansvarig webmaster?
Mvh

Med tanke på att det just för tillfället sker stora förändringar på sidan och att webbis ensam ansvarar för sidans underhåll, utveckling, abuserapporteringar och allt annat så kan det kanske dröja en stund. Men han tar tag i saken så fort han hinner, var så säker.

Forumregler

5

Bedrägeri är väl också en polisiär sak .
Mvh

Goddess Hex skrev:

Bedrägeri är väl också en polisiär sak .
Mvh

Har du blivit utsatt för bedrägeri och hot så självklart är det en sak som ska anmälas av dig till polisen. Så har du inte gjort det så är det nog läge att göra det.

Möjligheterna är alltid större än problemen.
*Regler för forumet klicka här

7

Vad Jag menar är...ATT ni "bara" tar upp och åtgärdar de stackars "lurade" männens sak !

Goddess Hex skrev:

Vad Jag menar är...ATT ni "bara" tar upp och åtgärdar de stackars "lurade" männens sak !

Vad menar du med det? Vad har tagit upp och åtgärdats?

Forumregler

På grundval av din abuse-anmälan (på det mail som automatiskt bifogas anmälan) så går det inte att agera på något annat sätt än att fria. Mailet är helt lösryckt ur sitt sammanhang.

De uppgifter som du anger som motivering till din anmälan är helt enligt din egen uppgift. Om du nu har kontaktat det säkerhetsbolag som han säger sig representera så är det väl ett första steg mot en polisanmälan.

Utan att ha mailen framför mig, så är det omöjligt att avgöra om personen exempelvis gjort sig skyldig till "föregivande av allmän ställning" eller vad eller vilket sätt du hotats. De enda som kan svara på det är Polisen.

Troligen är det så att personen än en notorisk mytoman som har tråkigt här i livet.

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

tveksamt skrev:
Goddess Hex skrev:

Att "vi" bara skulle ta ställning och ta upp saker som har med "lurade" män och inte kvinnor i samma situation.

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

webmaster skrev:
tveksamt skrev:
Goddess Hex skrev:

Att "vi" bara skulle ta ställning och ta upp saker som har med "lurade" män och inte kvinnor i samma situation.

Vilket verkligen inte stämmer!
Som ett exempel på något som du åtgärdade väldigt fort var profilen som tillhörde mannen som hade tortyrkammaren i ödetorpet.
Länk till tråd med länkar till tråden om detta på flashback
http://www.bodycontact.com/forum/post/101542/#p101542

Sen finns det väl inte några organiserade brottsliga grupper/nätverk som bedrar och lurar kvinnor på pengar utan det vi kvinnor utsätts för är ensamma män.
Antar, rätta mig om jag har fel, att det är därför dessa grupper/nätverk är med i trådar som "Varning: Teka/Carambole - Sexnätverk 6000-7000 medlemmar".
Dessutom är dessa grupper/nätverk något som talas om i media.
Hade detta varit riktat mot kvinnor så hade det också stått under varningar i forumet.

Om man jämför med de andra gratissidorna så förekommer det väldigt lite bedragare och annat folk som man inte vill ha här.

Så att påstå att webbmaster inte gör något eller gör tillräckligt för oss kvinnor är fel.

Möjligheterna är alltid större än problemen.
*Regler för forumet klicka här

12 Senast ändrad av Litza (2013-02-16 00.54)

Hej att bli trakasserad, förolämpad mm osv för det man söker är inte ngt som man får enl användarvillkoren. Vad gör man om det händer? Kallad dum i huvudet för det jag söker min partner för halvbög och hot om att personen ska sprida till våra vänner va vi söker för han påstår han känner oss båda vilket inte är sant

Då ska du göra en rapportering till webmaster. Öppna ett/de mail från den personen som gör detta och klicka på knappen rapportera längst upp på sidan och följ instruktionerna.
Webmaster kan sedan se över det hela och vidta åtgärder.

Forumregler

14

Litza skrev:

Hej att bli trakasserad, förolämpad mm osv för det man söker är inte ngt som man får enl användarvillkoren. Vad gör man om det händer? Kallad dum i huvudet för det jag söker min partner för halvbög och hot om att personen ska sprida till våra vänner va vi söker för han påstår han känner oss båda vilket inte är sant

Vilket charmtroll.. Har hänt mig och min dåvarande tjej, men personen som hotade och faktiskt spred ryckten var en vän på riktigt, när vi fick höra om det så frågade vi vad hon gjorde på sexsidor, för vi gjorde inte det (lögn).
Hon fick väldigt dåligt ryckte, hon var förlovad och på sexkontakt sidor..
Förlovningen bröts, ingen seriös ville ha med henne och göra med.. Flytta väldigt långt bort, men hon förföljs av skiten än.

Har fått kännedom att en medlem här på BC ägnar sig åt hot och tvång. Den drabbade lånade ut en bil till mig så att jag skulle kunna ta sig till en avtalad träff. Den hotande individen gjorde en reg.kontroll på fordonet vilket medförde att oskyldiga och ovetande personer, till och med barn, mottog hotfulla telefonsamtal.

Att man är hotfull mot vuxna är en sak, men när man ringer upp barn, DÄR GÅR GRÄNSEN FÖR MIN DEL. Jag funderar därför att polisanmäla personen. Synd att hon använde hemligt nummer.