Sv: Bildmappar och nytt "bildsystem"

Brutus skrev:

På en helt annan kontaktsite nämligen spray så hade man svårt att få sina medlemmar att välja den betalda tjänsten. Mervärdet av att vara ytterst tveksamt och man hade svårt att skapa mervärde så att folk var beredda att betala för de extra funktionerna. Då gjorde man helt enkelt så att man försämrade för dom medlemmar som inte betalade för vip. Man vann säkert en del betalande kunder på det men många av de som tyckte att "kundnyttan" var tvivelaktig så innebar det bara att dom lämnade den siten.

Nu är jag ingen expert på SprayDate, men jag tror nog att den sajten tagit mycket mera stryk av alla andra liknande dejtingsajter samt den generella nedåtgående trenden för sajter som Spray och Passagen.

Brutus skrev:

Att göra det möjligt att ha en massa dolda bilder kommer göra denna siten väldigt lik klubb6 som har den funktionen. Där möts man av en massa stängda bibliotek.
Blir siten intressantare för det? Inte för mig i alla fall.

Vad är det som säger att du ens kommer att få se att en bildmapp finns, som du inte har tillgång till?
Tänk på att det bara är PLUS-medlemmar som har rätt att skapa bildmappar och sätta rättigheter på egna mappar.

Brutus skrev:

Kommer möjligheten att stänga ute alla (för det är ju det som kommer ske) män från att se de bilder man har i sin profil att öka antalet falska profiler? Ja med all säkerhet.

Kommer detta att öka antalet seriös profiler? Kanske
Kommer det bli fler plusmedlemmar? Sannolikt
Kommer det bli färre medlemmar totalt sett? Sannolikt
Kommer det att leda till att jag spenderar mer eller mindre tid på siten? Mindre med all säkerhet.
Kommer sannolikheten att jag ska skaffa plusmedlemskap att öka? Absolut inte!

Jag stödjer möjligheten att kunna ha dolda bilder som man öppnar för valda personer men antalet bilder skall vara ytterst begränsat 1-2 stycken.

Jag tror du ska gå och spela på V75, du verkar ju veta precis hur saker och ting kommer att hända? big_smile.

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

Brutus skrev:

Och visst är det så att även på denna siten har man tagit bort funktioner från icke betalande medlemmar för att endast göra dom tillgängliga för plusmedlemmar.

Nej, det är inte sant. Du får gärna ange ett exempel som stöder ditt påstående?

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

33

tveksamt skrev:

För som jag minns det så tog spray... ...bort möjligheterna för icke betalande att skriva mail (utöver typ 5-6-7-10) om dagen..

Jag kan tycka det skulle vara en ytterst bra sak att införa även på denna site, för nya konversationer, för både plus och gratismedlemmar. Skulle begränsa rejält bland de som spammar íhjäl tex tjejer med 1-3ords brev utan att ens ha läst vad profilen söker. Alla som skriver mer än 10 nya brev (dvs inte svar på pågående disskussion) per dag är nästan garanterat en spammare. Undantaget är grupper o föreningar, där det kan vara rimligt med "massutskick" (tex info till många medlemmar).

34

Vill inte verka tjatig! Men när ungefär är detta på gång??

Inom en snar framtid. big_smile.

Tyvärr har det varit mycket annat som pockat på min uppmärksamhet trots att detta är mitt heltidsjobb, det har varit bluffakturor, polisanmälningar, hjälpa polisens IT-forensiker med data, driftstrul, nya servrar, inlösenavtal för visa/mastercard, lägenhetsförsäljning m.m. m.m.

Det kommer - var tålmodig.

36

webmaster skrev:

Tyvärr har det varit mycket annat som pockat på min uppmärksamhet trots att detta är mitt heltidsjobb, det har varit bluffakturor, polisanmälningar, hjälpa polisens IT-forensiker med data, driftstrul, nya servrar, inlösenavtal för visa/mastercard, lägenhetsförsäljning m.m. m.m.

Låter bra!

Den som väntar på något bra väntar aldrig för länge!  smile

Jag har för mig att Java Applets har stöd för att öppna/ladda upp mer än en fil åt gången.

Då Java Applets fungerar likadant i alla OS och Browsers så alipper ni därmed ha två olika versionera av bilduppladdningen.

Flash har sina fördelar gämfört med Java Applets, att fungera lika bra överallt är inte en av de fördelarna. Ska man inte ha avancerad grafik så är Applets bättre.

webmaster skrev:

Vi får se, men tanken är att slippa ha två olika versioner av bilduppladdningen.

MacOS och Windows för IE, FF, Chrome, Safari ska vi väl kunna testa åtminstone. smile

webmaster skrev:
PuppyFT skrev:

Ny byta förstabild, är det också en "endast plusmedlem" grej? smile

Och nya bilduppladdningsfunktionen, där man ska ladda upp i högre upplösning, kommer det också bara vara för plus? smile

Nej, byta profilbild och sättet du laddar upp bilder på är lika för alla. Det som skiljer för gratis-medlemmar är att bara 5 bilder får laddas upp samt att det inte går att skapa bildmappar eller ge någon slags behörighet till de bilder som är uppladdade, dvs de kan ses av alla som har tillgång till profilen.

Att man som gratismedlem inte kan välja att bilder bara får visas för PLUS-medlemar tror jag är en dålig ide. Jag skulle då skaffa PLUS direkt ifall det innebär att jag får se gratismedlemmarnas bilder.

Bilder är nog den värdefullaste tillgången ni har. Att begränsa så många av dem som möjligt till PLUS-medlemmar är ett bra sätt att få många att uppgradera.

Ni kan också ha olika upplösningar på bilderna för PLUS- och gratismedlemmar, jag skulle lätt spendera mer på att få se så höguplösta bilder som möjligt.

PuppyFT skrev:
tveksamt skrev:

För som jag minns det så tog spray... ...bort möjligheterna för icke betalande att skriva mail (utöver typ 5-6-7-10) om dagen..

Jag kan tycka det skulle vara en ytterst bra sak att införa även på denna site, för nya konversationer, för både plus och gratismedlemmar. Skulle begränsa rejält bland de som spammar íhjäl tex tjejer med 1-3ords brev utan att ens ha läst vad profilen söker. Alla som skriver mer än 10 nya brev (dvs inte svar på pågående disskussion) per dag är nästan garanterat en spammare. Undantaget är grupper o föreningar, där det kan vara rimligt med "massutskick" (tex info till många medlemmar).

Jag har en bättre ide. Gör så att gratismedlemmar inte kan skicka mail till varandra, bara till betalande medlemmar. Gör också så att betalande medlemmar kan välja att inte ta emot brev från gratismedlemmar, jag tror det blir populärt speciellt hos tjejerna.

webmaster skrev:

Det kanske behövs fler än en som har detta som sitt heltidsjobb.

Jag skulle kunna tänka mig att hjälpa till med en del kodning. Är det något opensource-projekt som du använder och behöver mer funktioner i så säg till. Jag har kodat PHP sen det kom och innan det PHP, så jag är vad man skulle kunna kalla en erfaren webb-utvecklare. smile

41

lulemaster skrev:

Jag har en bättre ide. Gör så att gratismedlemmar inte kan skicka mail till varandra, bara till betalande medlemmar. Gör också så att betalande medlemmar kan välja att inte ta emot brev från gratismedlemmar, jag tror det blir populärt speciellt hos tjejerna.

Jag tror att så drastiska åtgärder kan få en lite annan utgång än den du verkar förutsätta. BC är långt ifrån den enda sexkontaktsiten med vettig funktionalitet även gratis. DS, K6, etc... Med dina förslag skulle dessa siter ha väldigt stora fördelar jämfört med BC.

PuppyFT skrev:
lulemaster skrev:

Jag tror att så drastiska åtgärder kan få en lite annan utgång än den du verkar förutsätta. BC är långt ifrån den enda sexkontaktsiten med vettig funktionalitet även gratis. DS, K6, etc... Med dina förslag skulle dessa siter ha väldigt stora fördelar jämfört med BC.

Det tror jag inte att du skulle ha. DarkSide har redan infört avgifter och där går det att spärra så att gratisanvändare inte kan maila till en, vilket allt fler gör. Vilken site är K6 förkortning för?

43

7 månader sedan nyheten kom om detta! Nu måsta väl ändå något hända snart!???

44

Skulle vara smidigt att ladda upp bilder direkt från telefonen. Är det något som ni funderat på?

45

Bull82 skrev:

Skulle vara smidigt att ladda upp bilder direkt från telefonen. Är det något som ni funderat på?

Det går visst! Men du kanske har en ifåne?  wink