Sv: Varning: Teka/Carambole - Sexnätverk 6000-7000 medlemmar - Tråd 1

Vad som gäller "Carmbole"  så tillhörde inbetalnings kontot en yngre kille i Borås för ngr år sedan. Vi har tyvärr inte kvar namnet på honom , annars hade vi gladligen hängt ut han här på forumet..

Hälsningar / Club Amante

17

Kan säga att jag har också haft kontakt med den här personen/personerna för ett antal år sen. Men blev misstänksam och kollade med banken vem som hade kontot. Förvånande nog fick jag namnet men tyvär har jag inte kvar det, men då var det en man i Mölndal. Är kanske flera som kör bedrägeriet?

Att du inte kommer ihåg namnet är nog inte så konstigt eftersom vem som äger ett bankkonto skyddas av banksekretessen.

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

Man kan faktiskt få reda på kontoinnehavarens namn men  det går inte "att fråga " vem har konto   .."
utan man måste fråga "är det Nisse Hult som har ktonr xxxxxxxxx."
Då kan de svara ja/nej..
Har prövat.

Teka/Carambole, är inget nytt fenomen, redan på slutet av 80-talet förekom detta. Enda skillnaden var att den som låg bakom kontot var boende i Alingsås. Det var inte spritt på samma sätt som nu eftersom "Internet" inte existerade på samma sätt som idag.
Bedrägeriet var på samma sätt som idag, man skulle sätta in en summa på ett konto och märka insättningen till TEKA.
Alltså ingenting har hänt under alla dessa år, inga har blivit straffade.
.
Märkligt?