1

Tråd: En augustikväll i skärgården

Det här är ett utdrag ur en längre berättelse som jag har skrivit (titeln är "Skärgårdsromantik"). Jagberättaren är en kille i 18-årsåldern, Wille är hans bästa kompis. Skådespelaren är Willes Pappa, Norman är en gubbe som äger ön de befinner sig på, Bosse och Gunilla är ett medelålders par som är vänner till Skådespelaren.

"Snapsglasen immade och kräftorna lyste röda i dunklet. Månen hade just gått upp. Norman hade varit över till restaurangen och skaffat is och nu satt alla och sörplade för fullt.

Det inträffar en massa otäckheter, sade Skådespelaren. När månen är full, alltså.

Då får vi sätta hårt mot hårt, det är månen eller vi... Skål, sade Bosse och Norman frustade med munnen full av kräftstjärtar och knäckebröd.

Det är många som kan vittna om det, poliser bland annat, sade Skådespelaren. Fullmånen gör folk galna.

Möjligt, fast det betyder bara att andra mänskor blir lite mer som vi. Eller hur, sade Bosse och buffade på Norman som kluckade ner i sitt ölglas.

När två basar och en tenor dånade ut över fjärden så viskade Gunilla till Wille och mig att det var tillåtet att smutta, var och en blir salig på sin fason men så brukade hon göra och det var inget att skämmas för. Bosse bet av den första tutingen men de som hälldes upp därefter tog han hela, precis som Norman och Skådespelaren.

Om man blir alltför berusad så riskerar man ju att missa det bästa, sade Gunilla.

Natten var ännu ung när det första offret krävdes. Skådespelaren krökte armen mot skyn och hällde i sig supen men hela han fortsatte bakåt och stolen välte. Det blev kalabalik runt bordet när alla skulle bistå, Skådespelaren försäkrade att han inte hade slagit sig, han hade tappat balansen bara, det var ingenting att tala om... Bosse och Norman hjälpte honom på fötter men när de släppte taget föll han ihop i en hög på marken. De förbarmade sig över honom och bar upp honom till stugan. När de kom tillbaka sade de att det var nog ingen fara, de hade lagt honom i framstupa sidoläge och ställt en tvättbalja på golvet nedanför sängen. Wille blickade ut över det svarta vattnet. Han sade ingenting.

Efter kaffe och dubbla avec slocknade Norman i sin stol, när han snarkade lät det ungefär som när man skjuter ett tåg med kundvagnar över tröskeln på Ica. Bosse kröp på alla fyra och kalvade i vattenbrynet, Wille och jag såg till att han kom ner i sin koj utan några allvarligare missöden. Norman kunde vi inte göra något åt. Han sov djupt och var alldeles för tung för oss, vi fick lämna honom åt sitt öde.

Nu skulle det sitta fint med en bastu, sade Gunilla.

Wille skruvade på sig. Jag blev torr i munnen. Man ska aldrig hoppas för mycket. För optimisten, som i varje situation förväntar sig bästa möjliga utfall, är tillvaron en ständig besvikelse. Pessimisten, som alltid förväntar sig det värsta, vaknar varje morgon lycklig över att vara vid liv. Men jag såg fram emot bastun eftersom det är så skönt. Att basta, menar jag...

Det fanns gott om klirrande ved så det var bara att sätta igång att elda. Fast det var ju redan sent och skulle väl aldrig hinna bli riktigt varmt men det gjorde ingenting tyckte Gunilla, hon gillade ändå inte när bastun var sådär tokhet som gubbarna gärna ville ha den... Wille och jag matade in bränsle, vi växlade inte ett enda ord och jag försökte låta bli att tänka. Gunilla gick och bytte om. När hon kom tillbaka, med endast ett badlakan virat runt kroppen, stod Wille och jag  bredvid varandra med hängande armar, som två imbecilla drängar som inte hade sett en naken kvinna förut (och det var väl ungefär så jag kände mig).

Jaha, sade Gunilla, ska ni basta med kläderna på...?

Vi sprang upp till tältet, slängde av oss paltorna och knöt handdukar runt midjan. Sedan rusade vi tillbaka och gick in fastän det bara var ljummet. Det var svårt att se något inne i bastun, glöden från ugnen räckte inte långt. Gunilla tog av sig badlakanet och bredde ut det på laven, hon kröp upp och satte sig med ryggen mot väggen och armarna om knäna. Det var inget stort rum och vi satt ganska trångt men det var så mörkt att jag bara anade konturerna av Gunillas kropp. Och så tänkte jag: Det är nu eller aldrig. Jag lossade handduken, kuken stod som ett spett. Wille följde mitt exempel och jag uppfattade att även han hade bånge.

Gör det något om jag tänder, sade jag och knäppte på ficklampan.

Gunilla glodde på oss. Wille harklade sig, han verkade inte veta var han skulle göra av händerna. Jag lutade mig bakåt och försökte slappna av. Jag tänkte att det spelar ingen roll om det blir pinsamt. Jag är förlorad i vilket fall.

Kvinnan knådade först sina överarmar, sedan sina vader... Hon sträckte ut sig och gnuggade sig över magen, hennes fötter hamnade nästan i knät på Wille, han satt närmast Gunilla och jag kikade på henne över hans axel. Gunilla lät händerna stryka längs lårens insidor... Hon drog i sina styva bröstvårtor...

Blir ni så där kåta av att titta på mig, viskade Gunilla och nickade mot våra erigerade penisar.

Wille sade att hon var fin och underbar. Jag riktade ficklampan mot Gunilla som bresade så mycket hon kunde, hon var brasilianskt vaxad och med hjälp av pek- och långfinger öppnade hon sin rynkiga bullfitta... Fast det är fel ord, det var snarare en hamburgerfitta, de yttre blygdläpparna hängde som två  tjocka bröd och mellan dem stack det ut ett par saftiga lövbiffar... Gunilla slöt ögonen och pullade sig. Jag var så hård att det gjorde ont.

Wille började smeka hennes ben, hon slutade onanera efter en stund och lät honom ta över. Han kysste hennes bröst och fingrade på hennes fantastiska fittläppar. Gunilla fattade Willes hand och visade hur han skulle greppa tag om hamburgaren, försiktigt klämma åt och runka henne med små nätta rörelser, hon började gny när han hade fått in snitsen. Och när Gunilla var redo för nästa steg pressade hon ner Willes huvud mellan sina ben och när han började lapa så blundade hon hårt och gav ifrån sig det där jämrande ljudet som jag hade hört från båten. Efter att Wille hade bearbetat henne i några minuter försökte han resa sig men då gav hon honom en örfil och beordrade honom att fortsätta. Jag hade ställt mig på golvet för att kunna se ordentligt.

Tycker du om att titta på när din kompis slickar mig, viskade Gunilla.

Jag berättade för henne hur mycket jag njöt av föreställningen och att jag tyckte hon var grymt sexig.... Gunilla klöste Wille i nacken och drog honom i håret, hon kved om och om igen att det var så jävla skönt och att han skulle göra snabbare med tungan... Svetten glänste på hennes panna. Hon bet ihop och skakade på huvudet och lät nästan som om hon skulle börja gråta... Och till sist slappnade hon av och puttade bort min vän från sitt sköte.

Vad fin du är, mumlade Gunilla och smekte Willes kind.

Han torkade sig om munnen och ställde sig upp. Hela bastun doftade kön. Gunilla reste sig också, hon kysste oss i tur och ordning... Hon hade en pung i varje hand, hon kittlade och klämde och undrade om vi var tända på henne... Därefter föste hon oss samman så att vi stod höft mot höft bredvid varandra och sedan satte hon sig på golvet framför våra vajande stånd.

Vilka stora snoppar, viskade Gunilla och tittade upp på oss.

Nåja, allting är relativt... Avsikten med uttalandet var nog inte främst att slå fast ett sakförhållande, jag tror snarare att hon försökte hetsa upp oss och det lyckades hon med, åtminstone i mitt fall.

Gunilla gjorde sig ingen brådska. Hon stod på knä och slickade ljumskar och skaft... Och nafsade på alla kulorna... Hon pussade våra svullna ollon, gned dem försiktigt mot varandra och lät oss smeta ut försatserna över hennes kinder... Och sedan, när vi nästan inte stod ut längre, så stegrade hon tempot och tillfredsställde oss oralt i korta intervaller, hon sög den ena kuken samtidigt som hon runkade den andra och hon skiftade mellan oss var tjugonde sekund eller så...

Jag kom först. Sädesvätskan rann nerför Gunillas haka och några klickar hamnade på ena tutten, de skimrade som pärlemor mot hennes brunbrända hy i skenet från ficklampan... Det kändes som om benen skulle vika sig, jag snubblade till och blev tvungen att sätta mig på laven. Wille fick Gunilla att gapa så stort hon kunde. Han mjölkade ut sin sats på hennes tunga och när han hade spillt sista droppen såg han till att hon fortsatte suga honom ända tills han hade slaknat helt...

Åh jösses, mumlade Gunilla och reste sig mödosamt från golvet.

Hon spottade sperma och torkade av sig det värsta med Willes handduk. Sedan fick vi varsin puss och kram och därefter försvann hon, det hördes ett stort plask när hon dök i sjön. Wille och jag blev kvar i några minuter, vi rörde inte en fena och det var dödstyst i bastun. Plötsligt blev jag osäker på existensen, hade det som just inträffat verkligen hänt eller var det bara en dröm? Fast varför vaknade jag inte i så fall? Levde vi överhuvudtaget? Jag betraktade de slemmiga klimparna på golvet, det gick en skälvning genom min kropp och kuken var på väg att styvna igen... Innan vi lämnade bastun tog Wille skopan och sköljde bort bevisen."