Tråd: Fler tjejer

Hej alla BC användare. Det kan väl inte undgått någon att könsfördelningen på denna sidan är minst sagt ojämn. Om man dess utom addera alla tjejer/kvinnor här som enbart söker av samma kön, blir utbudet för heterosexuella män minst sagt skralt. De få tjejer som finns här blir bombarderade och killarna blir frustrerade för att de inte får några svar. Det gynnar med andra ord ingen att det är så ojämn fördelning.

Så min fråga är vad kan BC göra för att locka hit fler tjejer/kvinnor till sidan?

och vad skulle vi som användare kunna göra?

Sv: Fler tjejer

Bisexuella killar får ligga med tjejer med.

OnT: Visa större respekt så fler kvinnor vågar sig hit.

3

Limitless_with_3 skrev:

Du menar väl "stannar kvar"? wink

Sancha Panza skrev:
Limitless_with_3 skrev:

Att locka hit o få dem att stanna kvar skulle  jag tro att han mende

5

Ribban skrev:
Sancha Panza skrev:
Limitless_with_3 skrev:

En "respektabel" annonsering av sajten hade inte lockat hit mig.

Sancha Panza skrev:
Ribban skrev:
Sancha Panza skrev:

En "respektabel" annonsering av sajten hade inte lockat hit mig.

det kan vara av olika anledningar man blir nyfiken på ställen, antingen har man någon vän/väninna som tipsar en om en sida

Limitless_with_3 skrev:

Sancha Panza skrev:

Både och. För väninnor kan tipsa varandra sinsemellan. Det värsta reklam sidan kan få är att berätta den verklighet kvinnor möter. Jag brukar råda att börja blockera killar från att skicka för att slippa en enfaldig tro på att först till kvarn gäller.

8 Senast ändrad av Sancha Panza (2017-01-07 22.05)

Limitless_with_3 skrev:

För väninnor kan tipsa varandra sinsemellan. Det värsta reklam sidan kan få är att berätta den verklighet kvinnor möter. Jag brukar råda att börja blockera killar från att skicka för att slippa en enfaldig tro på att först till kvarn gäller.

Jag vore väl inte mycket till vän om jag inte berättade om hur det verkligen förhåller sig? Vad skulle jag vinna på det? Jag har både rekommenderat och avrått, men faktum är att nästan alla jag känner (privat) har eller har haft konto här. Både kvinnor och män. Och oftast med nöjaktig utfall. smile

Limitless_with_3 skrev:

För väninnor kan tipsa varandra sinsemellan. Det värsta reklam sidan kan få är att berätta den verklighet kvinnor möter. Jag brukar råda att börja blockera killar från att skicka för att slippa en enfaldig tro på att först till kvarn gäller.

Sancha Panza skrev:

Jag vore väl inte mycket till vän om jag inte berättade om hur det verkligen förhåller sig? Vad skulle jag vinna på det? Jag har både rekommenderat och avrått, men faktum är att nästan alla jag känner (privat) har eller har haft konto här. Både kvinnor och män. Och oftast med nöjaktig utfall. smile

Det är precis vad jag menar. Du ska berätta om din upplevelse och det i sig är dålig reklam .Om bemötandet istället varit trevligt hade du berättat det och då hade det lockat fler med ett bra rykte.

10

Limitless_with_3 skrev:

Det är precis vad jag menar. Du ska berätta om din upplevelse och det i sig är dålig reklam .Om bemötandet istället varit trevligt hade du berättat det och då hade det lockat fler med ett bra rykte.

Upplevelser är som känslor - de kommer och går. Jag kan visa upp "resultat" och de lovar jag skapar gott rykte. wink

nocomment skrev:

Hej alla BC användare. Det kan väl inte undgått någon att könsfördelningen på denna sidan är minst sagt ojämn. Om man dess utom addera alla tjejer/kvinnor här som enbart söker av samma kön, blir utbudet för heterosexuella män minst sagt skralt. De få tjejer som finns här blir bombarderade och killarna blir frustrerade för att de inte får några svar. Det gynnar med andra ord ingen att det är så ojämn fördelning.

Det är väl svårt att få bättre fördelning så länge problemet som du beskriver kvarstår, så det är ju lite moment 22 över det hela. Även som kille är det ju väldigt trist när man hittar någon som verkar trevlig och verkligen lägger tid på att skriva ett trevligt brev, och sen går veckorna utan att det ens blir läst. Alla förlorar, som sagt.

Vad sägs om en begränsning för hur många nya kontakter man får ta per dygn istället? Säg att man får kontakta högst två andra medlemmar, som man inte har fått brev från förut, per dygn. Då bör ju "Hej ska vi knulla"-meddelandena bli klart färre, tycker man, både direkt p.g.a. begränsningen, men också för att man kanske anstränger sig lite mer då, både för att välja ut någon som passar och innehållsmässigt i meddelandet.