Tråd: Bedragare - Pay Safe Card betalning

Hej, kul! Ja, du kan vara intressant. Om du är seriös med sex irl. Men det är lite svårt att prata på denna sidan. Blir bombad med mail. Skall ta bort min profil här om det inte lugnar ner sig. Men om du vill prata vidare och träffas kan du ju maila mig på jenny.flizz@outlook.com Puss

Efter en kortare diskussion så ber "tjejen" om att få 500 kr via Pay Safe Card. Givetvis är detta ett bedrägeri och du kommer aldrig att få träffa någon tjej, plus att din vilja att anmäla personen minskar eftersom du har i princip försökt ha sexuella tjänster mot ersättning.

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

Sv: Bedragare - Pay Safe Card betalning

Jag drar alltid åt mig öronen snabbt när de nästan direkt vill börja snacka på annan plats. Generellt brukar ju seriösa tjejer vara noga med vem de lämnar ut sin mail, Skype etc till, så är det nån som lämnar ut det direkt så är det troligen suspekt.

Snapshot skrev:

Jag drar alltid åt mig öronen snabbt när de nästan direkt vill börja snacka på annan plats. Generellt brukar ju seriösa tjejer vara noga med vem de lämnar ut sin mail, Skype etc till, så är det nån som lämnar ut det direkt så är det troligen suspekt.

Kan säkert ligga något i det men det behöver ju faktiskt inte alls vara så och då är det ju synd att automatiskt dra åt sig öronen. Själv har jag helt anonymt Skypekonto och kikkonto så jag kan mycket väl föreslå att gå över till det ganska snabbt om någon verkar osedvanligt intressant då det är lite smidigare för längre konversationer och bildbyten. Visar det sig att det är en riktig dushbag så kan jag ju välja att blockera där likväl som här utan att de vet ett dugg mer om mig än om kommunikationen stannar här på bc smile

Don't judge me.
I was born to be awesome. Not perfect.

Det brukar oftast vara så att de vill gå över dit direkt, det första de gör.

Anledningen är såklart att om de skriver och vill ha pengar eller liknande här på BC så finns det loggade bevis om de blir rapporterade. Skriver de det på Skype eller kik så är bevisen svårare att lägga fram (man kanske t.o.m. hunnit glömma att det var på BC man fick kontakt med dem).

Att seriösa tjejer håller hårt i sin Skype/kik beror väl inte på att de inte är anonyma utan snarare att de inte orkar hålla på och blocka en massa idioter hela tiden. Det är lätt hänt att nån som blir sur lägger upp en fejkad kontaktannons med nån annan Skype i och vips dränks den stackars tjejen i kontaktförfrågningar (jag har träffat på fler än en som råkat ut för det, och just när nån är jätteivrig för att man t.ex. ska skicka nakenbilder på kik så är det tyvärr ofta stor risk att det inte är deras egen kik).

Snapshot skrev:

Det brukar oftast vara så att de vill gå över dit direkt, det första de gör.

Anledningen är såklart att om de skriver och vill ha pengar eller liknande här på BC så finns det loggade bevis om de blir rapporterade. Skriver de det på Skype eller kik så är bevisen svårare att lägga fram (man kanske t.o.m. hunnit glömma att det var på BC man fick kontakt med dem).

Att seriösa tjejer håller hårt i sin Skype/kik beror väl inte på att de inte är anonyma utan snarare att de inte orkar hålla på och blocka en massa idioter hela tiden. Det är lätt hänt att nån som blir sur lägger upp en fejkad kontaktannons med nån annan Skype i och vips dränks den stackars tjejen i kontaktförfrågningar (jag har träffat på fler än en som råkat ut för det, och just när nån är jätteivrig för att man t.ex. ska skicka nakenbilder på kik så är det tyvärr ofta stor risk att det inte är deras egen kik).

Kommer det som en första fråga skulle jag också reagera. Hur vet man att man vill gå över till vidare diskussion med någon man inte ens fått en första kontakt med wink

Anonnser här på BC får, om jag minns rätt, inte innehålla skype/kik info och bör ju försvinna rätt fort. Jag blockar alla på Skype som försöker ta kontakt om jag inte vet att jag bett någon ta kontakt med mig där just då, det är ju bara  ett knapptryck som tur är smile

Don't judge me.

Jo, i annonser finns det ju sällan. Men ibland så besöker man en profil och 1 minut senare har man ett mail i stil med "Hej, jag såg att du var intresserad av min profil, vi kan väl prata vidare på Skype? Addera mig på xxxxxxx"

Snapshot skrev:

Jo, i annonser finns det ju sällan. Men ibland så besöker man en profil och 1 minut senare har man ett mail i stil med "Hej, jag såg att du var intresserad av min profil, vi kan väl prata vidare på Skype? Addera mig på xxxxxxx"

He he, jo, det är väl en aning misstänksamt kan man ju tycka wink

Don't judge me.

Varning 2 för nedan.

Vill åter ge Er en ny varning för en tjej som finns i Bulgarien, Se varning 1.

Nu finns hon åter ute och söker män som  hon kan lura via mail samt i slutändan

via Skype. ( Om hon finns på någon datingsida så är det en gratissida )

Nu går hon under namnet xxxx xxxx på Skype, läser Ni detta så sprid det vidare.
   Pengar vill hon ha via Western Union .

sep
11

kl 17.51
      Varning
      Nu har det åter dykt upp en tjej från Bulgarien som genom brev och skype försöker få
      män att skicka pengar till flygbiljett, hon jobbar troligen på en klubb i Varna, så se upp,
      sist använde hon sig av mail; xxx@xxx Hon har inlogning på skype xxxx
      och kallas för Didi. Namn lär vara enligt vad jag fått fram ;; xxx xxx xxx.
      Skall se om jag kan få fram mer om henne, men hur som se upp.

Jag har foto m.m.

Att lägga ut personuppgifter med fullständigt namn med mera är inte tillåtet.

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

webmaster skrev:

Hej, kul! Ja, du kan vara intressant. Om du är seriös med sex irl. Men det är lite svårt att prata på denna sidan. Blir bombad med mail. Skall ta bort min profil här om det inte lugnar ner sig. Men om du vill prata vidare och träffas kan du ju maila mig på jenny.flizz@outlook.com Puss

Efter en kortare diskussion så ber "tjejen" om att få 500 kr via Pay Safe Card. Givetvis är detta ett bedrägeri och du kommer aldrig att få träffa någon tjej, plus att din vilja att anmäla personen minskar eftersom du har i princip försökt ha sexuella tjänster mot ersättning.

Användare Zilla skrev detta till mig. Tog mig inte lång tid att misstänka något, hittade en tråd på flashback som citerade exakt samma PM som hon skrev till mig, det som även citeras längst upp här.

11

Personen med mailadress jenny.flizz@outlook.com är fortfarande aktiv här, är för övrigt givetvis en kille, har lekt lite med personen 2 dagar nu och fått fram en del info, har inte blivit lurad men många andra har blivit det går eventuellt ner till polisen med informationen i veckan , dom har säkert andra ärenden på personen.

Lät honom få ett paysafecard "bara för att" så nu kan polisen om dom vill enkelt spåra personen, med 99% säkerhet är det en speltorsk, och paysafekorten går rakt in på ett spelkonto och sen är det enkla papper att hitta den fysiska personen.

Välspenderade pengar smile

Hur har det gått BAMBAM21,inget nytt angående "Jenny"?

13

Den här personen har sysslat med bedrägeri minst ett halvår, här är en tråd på flashback:
jenny.flizz@outlook.com

Försök gärna få fram så mycket information om personen som möjligt, ip-adress osv, personen har även synts till på qx och klubb6. Givetvis ska ni inte köpa något pay safe kort, däremot kan ni försöka locka med det för att få fram trollet. Posta gärna senaste användarnamn här eller på flashback. Det verkar inte röra sig om någon datorkunnig person.

14

Senaste användarnamn är "Vooom", fick precis ett suspekt meddelande.

Ticka är samma person fick nyss ett mail från jenny.fizz