16

Sv: Ny funktion: Senaste brev till/från en profil

Jo, men om profilen skickat ett eller flera brev och vi inte besvarat dem så syns ingenting.
Varför bara inte visa tiden för senast skickade respektive mottagna brev från/till profilen?

För avsändaren så syns det på din profil att han/hon inte fått svar på brevet/breven som skickats.
Besöker du avsändarens profil så syns ingenting nej.

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

18

Jag förstår men funktionen skulle ge mer information om den visade tiden för senaste mottagna respektive skickade meddelande i stället.

Sparar du tidsstämplarna separat eller försvinner de när meddelanden rensas/flyttas till sparat?

Tidpunkten sparas när ett brev skapas i systemet, flytt av brev mellan olika mappar påverkar inte det, ej heller om man raderar ett brev.

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

20

webmaster skrev:

Tidpunkten sparas när ett brev skapas i systemet, flytt av brev mellan olika mappar påverkar inte det, ej heller om man raderar ett brev.

Det låter bra. Det vi skulle önska är som sagt att även datum för obesvarade brev visas. Om tidspunkterna sedan länkas till respektive brev skulle det vara perfekt.

21 Senast ändrad av hot_n_sweet (2014-06-06 08.49)

Snälla kom med fler funktioner med att sortera mail. Man blir ju tokig. I alla fall olästa/lästa mail och kanske efter ålder och typ. Eller ja " alla brev från denna avsändare" Olästa/lästa mail skulle hjälpa massor istället för att blädra 10 sidor hit och dit..

till_nya_höjder skrev:

Snälla kom med fler funktioner med att sortera mail. Man blir ju tokig. I alla fall olästa/lästa mail och kanske efter ålder och typ. Eller ja " alla brev från denna avsändare" Olästa/lästa mail skulle hjälpa massor istället för att blädra 10 sidor hit och dit..

Ändrade det som hade blivit fel i detta inlägget. Tänk på att du själv kan redigera dina inlägg. Finns en "Redigera"-knapp i nedre höger hörn på alla dina inlägg. Använd gärna den nästa gång smile

Möjligheterna är alltid större än problemen.
*Regler för forumet klicka här

Hur ser planeringen ut? Kommer vi kunna klicka på informationslänken om vi fått ett brev besvarat och komma till själva brevet.
Som sagt, det är näst intill omöjligt att bläddra sig fram till rätt datum och klockslag. Det går naturligtvis, men känns lite stenålders.

...

Det var inte det som signaturen twist sökte. Signaturen sökte det samma som jag har önskat:
Att man i brevlådan kan klicka i en ruta vid en signatur och få ALL korrespondens med den signaturen, eller någon annan lika smidig funktion.
För mig, som har haft konversation med ett hundratal killar vid det här laget, finns ingen funktion som är mer önskvärd. Om man bara har det i PLUS-versionen må vara hänt. Jag kan vara utan utökad text på profilen, fler foton och andra små funktioner. Orsaken till att jag köpte PLUS var att jag hoppades få just den funktionen.

Inkomna meddelanden visas ju inte förrän man uppdaterar sidan. Skulle det ta för mycket kraft för era servrar att "pusha" ut den informationen till användaren?
Likaså skulle jag själv kunna tänka mig en meddelandesignal (en del vilket säkert kunna ha möjligheten att den är  avstängbar).

Bägge förslagen tror jag skulle vara välkomna av många som har BC "standby"....

26

Nu syns det om jag har skickat brev till en person och i så fall om/när den personen har svarat. Men om den andra personen har skickat mail till mig (och jag inte har svarat) så syns inte det när jag besöker personens profil. Det tycker jag vore en bra vidareutveckling. Jag tror inte minst det skulle gynna dem som får många mail och nästan avskräcks från att gå in i inkorgen. Om de då istället väljer att profilsurfa och faktiskt hittar någon intressant profil så vore det fint att kunna se om de har fått något mail från den profilen de fastnade för som de sen kan spinna vidare på.

27

Jag skulle vilja ha en bättre översikt i inkorgen. Får man 100 mail så försvinner lätt dom mailen man har påbörjat en konversationen med. Önskar att det hade funnits nåt bättre markering på dom man redan mailar med. Typ nån röd bock eller nåt annat som en markering.

28

Det finns tre nya bra förslag här det Njut_med_mig skriver är något jag länge har tänkt på men jag har inte tagit mig tid till att ta upp det.

Robban_84 har en mycket bra poäng i det han skriver och är något som jag började tänka på när jag läste hans inlägg här.

Handarbetsbruden som jag förstår det är ny på Bc får nog väldigt många mail (det fick jag när jag var ny) och då kan det vara en bra ide att ha den funktionen.

Det jag reagerar lite på är att Njut_med_mig skrev sitt förslag den 19/2 2015 men fortfarande inte fått någon respons, eller är det jag som missar något?

Självklart är det välkommet med förslag, men då webmaster är den vars respons man skulle vilja ha är det smått omöjligt att få respons på varje förslag. Han har rätt mycket på sitt bord med skötseln och alla supportärenden som ligger på hans bord. Så generellt sett får man nog inte någon respons på förslag, tiden skulle helt enkelt inte räcka till.

Don't drink water - fish fuck in it!
Reglerna för forumet
Bra tips för forumet - innan du postar!
Särskrivningshatare!