Tråd: Ny funktion: Senaste brev till/från en profil

En funktion som visas när man senast skickade brev (om man gjort det) till en profil och när man senaste gången fick svar är under utprovning. Troligen kommer detta att bli en PLUS-funktion.

Exempel:
Ett brev har skickats till den här profilen, men inget brev har skickats tillbaka.
http://www.bodycontact.com/pics/slask/2013-mailinfo-2.png

Ett brev har skickats och ett brev har skickats tillbaka också.
http://www.bodycontact.com/pics/slask/2013-mailinfo-1.png

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

Sv: Ny funktion: Senaste brev till/från en profil

Det skulle vara bra med en möjlighet att se all korrespondens med profilen också. Tex en länk till meddelanden.

Troligen kommer inte allt för mycket saker att ändras i brevsystemet innan allt byts, men det ligger en bit bort i tiden än så länge.

Så någon länk kommer troligen inte att finnas med från början som visar all konversation med den man besöker. Däremot skulle man kunna lägga in en länk till det brev som skickades eller mottogs (som tidpunkten baserar sig på), men den kommer bara att visas utifall att brevet finns kvar i din Inkorg- eller Skickat-mapp.

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

4 Senast ändrad av twist (2013-04-14 21.46)

OK.
En möjlighet att enkelt se mail från en specifik profil är mycket önskvärd. Det är nästan hopplöst att bläddra fram bland flera tusen sparade mail för att ta reda på om man haft kontakt innan.
Om du kan lägga till en länk till senaste mailet skulle det dock underlätta mycket men inkludera då även Sparat-mappen.

Det blir nog lite svårt att specifikt plocka fram ett mail från Sparat eftersom det unika id-numret ändras på ett brev när det flyttas från Inkorgen till Sparat vad jag kommer ihåg...

webmaster skrev:

Det blir nog lite svårt att specifikt plocka fram ett mail från Sparat eftersom det unika id-numret ändras på ett brev när det flyttas från Inkorgen till Sparat vad jag kommer ihåg...

Men ändras det helt random eller enligt en algoritm? Om det är random, ja det blir ganska komplicerad, annars det kan vara lättare.

Fire walks with me!

Det sätts in i löpnummerordning, dock har Inkorgen, Skickat etc alla sina egna löpnummer eftersom primärnyckeln autoinkrementar vid varje insättning i tabellen.

Nu är denna funktion tillgänglig för PLUS-medlemmar.

Den fungerar inte på alla profiler som man har mail från i inkorgen.

10

Nu fick vi precis ett mail från en profil vi inte har kontakt med innan. Vi svarar på mailet och då visas följande på profilen.

Skickat: 2013-04-23 kl 20.29
Fått svar: Aldrig

Deras inledande mail kan kanske inte kallas svar men den tidsstämpeln borde visas.

Fått svar borde byta namn till "Mottaget".

Gäller detta från och med nu? För jag kan exempelvis titta i min egen inbox och se en konversation med en annan profil där mitt sista meddelande är obesvarat, men jag innan dess både skickat och fått svar på ett antal meddelanden. Dock står det i profilen när jag besöker den att jag har skickar (minst) ett meddelande men att jag aldrig fått svar.

Ett bra argument behöver ingen hög röst
Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
-----------------------------------------------------------------------------
Forumregler

tveksamt skrev:

Gäller detta från och med nu? För jag kan exempelvis titta i min egen inbox och se en konversation med en annan profil där mitt sista meddelande är obesvarat, men jag innan dess både skickat och fått svar på ett antal meddelanden. Dock står det i profilen när jag besöker den att jag har skickar (minst) ett meddelande men att jag aldrig fått svar.

Sedan 11 april kl 13.10 så har information om vilka brev som skickats var lagrats. Konversationer innan dess har inte registrerats och kommer inte att synas på detta sätt.

twist skrev:

Nu fick vi precis ett mail från en profil vi inte har kontakt med innan. Vi svarar på mailet och då visas följande på profilen.

Skickat: 2013-04-23 kl 20.29
Fått svar: Aldrig

Deras inledande mail kan kanske inte kallas svar men den tidsstämpeln borde visas.

Fått svar borde byta namn till "Mottaget".

Nu är just funktionen så beskaffad att den registrerar när du har skickat ett brev till någon samt när du får svar tillbaka. Funktionen visas inte på din egen profil utan bara på en profil som du besöker som du kanske eller kanske inte har haft kontakt med.

I ditt fall så ser den som skickat brevet till dvs den som initierade hela konversation, i det läget du befinner dig i ovan både att profilen har skickat ett brev till dig samt fått svar. Du ser det inte om du besöker vederbörandes profil eftersom ditt brev till den profilen inte fått något svar tillbaka (ännu).

14

OK, Det som intresserar oss är om vi har fått mail från profilen tidigare. Det kan vi inte med denna lösning, eller hur?

Självklart kan du se det.

När sedan den profilen svarar på brevet du skickat (som i det fallet var ett svar på den profilens första brev) så får du se samma information, dvs både tidpunkten när du skickat senaste brevet till profilen och när senaste svaret på något av de brev du skickat har svarats på.