Tråd: Nya versionen av medlemssidan (pågående arbete)

Följande saker kommer att tillkomma/ändras/uppdateras i den nya versionen av medlemssidan som håller på att utvecklas just nu, lansering under 2013.

Ny SSL-inloggning
http://www.bodycontact.com/forum/topic/ … gning-ssl/

Medlemssidan på engelska
http://www.bodycontact.com/forum/topic/ … dycontact/

Ny proflinfo i rutor som är standardiserat
http://www.bodycontact.com/forum/topic/ … nd-inlagt/

Nya länder och territorier ändras/läggs till
AQ - Antarktis
CW - Curaçao
GG - Guernsey
EU - Ickespecifikt EU-land (för IP->Land visningen)
IM - Isle of Man
BQ - Karibiska Nederländerna
CG - Kongo-Brazzaville
CD - Kongo-Kinshasa
MF - Saint Martin
BL - Saint-Barthélemy
SX - Sint Maarten
GS - Sydgeorgien och Sydsandwichöarna
SS - Sydsudan
PS - Palestina

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

Sv: Nya versionen av medlemssidan (pågående arbete)

Under "skalet" kommer BC att på den nya medlemssidan använda sig av Nginx och PHP 5.4 istället för Apache och PHP 5.3.

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

Knapparna (som till exempel Gå till-knappen nedan) kommer på nya medlemssidan att vara helt i CSS3 och se bättre ut bl a för de som råkar ha kompabilitetsläget påslaget i Internet Explorer av någon anledning smile.

Hej!

Med tanke på att det är många av oss här som passerat 40/50 (Skönt!). Synen är ju inte riktigt lika bra längre tyvärr.

Så lite större teckensnitt skulle vara önskvärt. Responsiv design så att sidan funkar bra i mobilen vore också bra.

Tack för ordet

Vad använder du för webläsare? Alla jag använder mig av har mer eller mindre bra zoom-funktioner man kan använda om man tycker att texten är för liten.

Ett bra argument behöver ingen hög röst
Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
-----------------------------------------------------------------------------
Forumregler

Jo, absolut kan man zooma, det vet vi. Vi kan fortfarande läsa även om det är smått.

VI skrev bara ett förslag som Vi tycker vore en förbättring och tänker att upplevelsen skulle vara bättre för många.

Och det är ni väldigt välkomna att göra! Jag tror dock inte ni ska hoppas för mycket. Tycker själv att det vore ganska dumt att göra texten så mycket större. Det går utmärkt att zooma in om man vill ha det större, att förminska det om man vill ha kvar det som det är är mycket mycket svårare.

Ett bra argument behöver ingen hög röst
Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
-----------------------------------------------------------------------------
Forumregler

8

Kan man inte göra så man kan ladda upp filmer

Hej tänkte på att man kanske borde kanske införa verifiering för varje profil, att man måste skicka in en bild på sig och sitt leg till admin och så dyker det upp en liten filur vid användarnamnet där det står att man är en "verifierad medlem" så blir det lättare att anmäla medlemmar om det händer något tex hot eller bedrägeri? Skulle kännas tryggare så för dom flesta ialf.

Nej, nej. Det är ingen som går med på det och kommer ta massor med tid, svårt att säkerställa och kostar pengar. Dessutom redan föreslagit kan man säga med svalt intresse.

http://www.bodycontact.com/forum/topic/ … -varandra/

11 Senast ändrad av ajojo-Borås (2016-01-20 09.28)

mOBSCENE skrev:

Hej tänkte på att man kanske borde kanske införa verifiering för varje profil, att man måste skicka in en bild på sig och sitt leg till admin och så dyker det upp en liten filur vid användarnamnet där det står att man är en "verifierad medlem" så blir det lättare att anmäla medlemmar om det händer något tex hot eller bedrägeri? Skulle kännas tryggare så för dom flesta ialf.

Det är inte alltid så enkelt att införa som man kan tro, Tveksamt har tidigare skrivit ett bra svar på samma fråga/förslag som kan vara värt att ta del av:
http://www.bodycontact.com/forum/post/137991/#p137991

“If you tell the truth, you don’t have to remember anything.”

12

Jag skulle uppskatta om det fanns något sätt att få Inkorgen att spontant visa att man har fått nya mail. Nu måste jag klicka på Inkorgen hela tiden, ser ut som om jag är vansinnigt aktiv fast jag kanske bara är nyfiken på ett visst svar ....

13

Jag skulle vara tacksam om ni övervägde att gå ifrån mejl till tråd istället. Jag är plusmedlem så går alltid söka rätt på tidigare mejl, men hade varit så mycket smidigare om det var som på HP att när man skickar något så fortsätter man på föregående tråd.

14

Möjligt att anpassa sidan för mobiltelefoner?

Kanske en möjlighet att "slå av" bilder för surfande på jobb eller liknande?

15

Under inställningar finns det så man kan välja vilken ålder samt profiltyper som kan skicka brev till en.

Kan ni inte även skapa en liknande funktion så att man kan välja om man tex inte vill att gifta ska kunna kontakta en?

Det skulle bli en bra funktion tycker jag som en förnyelse som kanske lockar fler att bli plusmelemmar.