91

Sv: Problem med kortbetalning av Plusmedlemskap (officiell tråd)

jag har betalat 2 ggr 30 kr och 2 ggr 10 andå valieres jG INTE
TROTS BANKENS NOTERINGAR

92

DET BÖRJAR BLI IRRITERAD MED SUPPORTEN SOM VERKAR HA DÅRLIG SVARSMORL
jag har betalt för valieringen andå stängs jag ute

Innan en profil visas för andra besökare krävs att flera obligatoriska uppgifter i profilen är satta av profilinnehavaren för att den ska anses giltig. Så länge som profilinnehavaren inte har kompletterat dessa uppgifter så visas detta meddelande.

Profilinnehavaren kan i sin tur inte besöka någon annan innan han/hon har gjort dessa kompletteringar.

94

Jag har registrerat mig, samt sms-betalat två gånger. Får fortfarande error 108, ditt konto är ej validerat. Vet någon vad som händer?

Demiurge skrev:

Jag har registrerat mig, samt sms-betalat två gånger. Får fortfarande error 108, ditt konto är ej validerat. Vet någon vad som händer?

Kolla över din profil och fyll i de obligatoriska fälten som måste vara ifyllda.
Eftersom man möts av följande text när man försöker att besöka din profil så det tyder på att du inte har fylld i vad som krävs. :

"Profilen du försökte att besöka är ofullständig

Innan en profil visas för andra besökare krävs att flera obligatoriska uppgifter i profilen är satta av profilinnehavaren för att den ska anses giltig. Så länge som profilinnehavaren inte har kompletterat dessa uppgifter så visas detta meddelande.

Profilinnehavaren kan i sin tur inte besöka någon annan innan han/hon har gjort dessa kompletteringar. "

“If you tell the truth, you don’t have to remember anything.”

Jag skulle tro att det inte går att fylla i profilen om den inte blivit validerad genom betalningen. De säger ju att det dragits pengar, men att de ändå stängts ute från inlogg/ sin profil.

Då borde personen alltså varit noga från början och fyllt i profilen = Felet ligger hos användaren som försökt att slippa fylla i profilen.

sexonfour skrev:

Då borde personen alltså varit noga från början och fyllt i profilen = Felet ligger hos användaren som försökt att slippa fylla i profilen.

Det är knappast där som problemet ligger.
Dessa individer fastnar på verifieringssteget innan de ens har fått en chans att fylla in några profiluppgifter.

Tänkbara anledningar till att detta sker:

* Kontot registrerat med ett IP-nr som inte identifierats som tillhörande Sverige
* Mobilnr som använts för SMS-betalning kopplat till ett tidigare svartlistat konto
* Betalkort som använts för kortbetalning kopplat till ett tidigare svartlistat konto

Om ovanstående är fallet syns detta i röd text nere till höger på den sida man erhåller länk till i registreringsmailet.

Då BC körs utan support för närvarande är det bara att ge upp på att registrera konto eller ändra på någon av/alla ovanstående parametrar.

sexonfour skrev:

Du kommer inte till möjligheten att fylla i profilen om du inte blivit validerad. Så om det strular med kortbetalningen och det dras pengar men inte kontot valideras, så kan du inte fylla i en enda uppgift. Så nej, felet ligger INTE hos användaren, utan hos - gissa vad, hos BC och ägaren till sidan, dvs webmaster.

Och uppenbarligen så har det varit något fel på kortbetalningen, för nu är den möjligheten helt borta när man tänker skapa nytt konto. Du kan bara använda sms-betalning för att validera.

Jag skapat ettt nytt konto och betalat in för pluss medlemskap. 5 ggr, men inget har hänt och inte kan jag logga i  heller

Har du provat att betala via sms? Fungerar inte det heller?

102

Jag skulle vilja validera mig själv med kortbetalning. hittar det inte någonstans...
sms är inget alternativ

Det är borttaget, det går inte längre att betala med kort tydligen. Vilket jag finner lite oroande. På sajter med webbshop brukar det vara första tecknet inför en konkurs när kortbetalning försvinner.

104

ajdå, jag såg en annons jag ville svara på, lär väll inte bli av då

105

webmaster skrev:

Krediteringen av samtliga kortbetalningar under tiden det strulade är igångsatt, men eftersom varje betalning måste krediteras en åt gången så tar det lite tid.

har betalt men kom inte in bara här konstig
har inte kunne komma in på 1 1/2 månad tidigare användernamn kåt as nu ny funger andå inte
mvh cody 55