Sv: Varför är tjejer så kräsna?

HannaG skrev:

Hur många män skriver inte : JAG vill göra de och de ...... och därmed tror dom att vi kvinnor finns här på BC bara för deras lustar och ställer upp på allt.... Jag har åtskilliga gånger svarat : Jag skiter i vad du vill , det handlar om vad jag vill. Ibland verkar det som om vissa män tror att de kan beställa vad de önskar. Hur många män läser egentligen profilen innan de tar kontakt? ....Ps alla ni män som läser och respekterar vad som står i profilen .. ta inte åt er av vad jag skrivit.

Det finns en stor skillnad mellan kvinnor och män (på gruppnivå!) och det är att kvinnor som läser en kravlista noggrant går igenom varje punkt och backar ur om hon inte matchar alla. Män har en tendens att göra precis tvärtom - hittar de en punkt som matchar så slår de till. Och får nej eftersom kvinnan tror att han förväntar sig att hon ska gilla precis allt som han radat upp i sin annons och inte kan tänka sig det hon önskar. Kanske blir det såhär därför att de flesta människor är tämligen kassa på att prata om sex i praktiken på ett nyanserat sätt?

Sedan tror jag att vi i alla sådana här diskussioner måste skilja på dem som faktiskt vill träffa någon och dem som bara är här för att föra lite sexiga mejlkonversationer. Hur fördelningen ser ut vet väl ingen, men jag lutar åt att den senare gruppen är rätt stor. Oavsett kön och sexuell läggning.

Det har faktiskt hänt ett par ggr att jag tackat nej till verbala förslag från kvinnor som inte legat i mitt intresse. Varken vad gäller personen eller förslagen. (Med förbehållet att de verkligen ÄR det de utger sig för att vara då förstås)
Jag är faktiskt här (i min enfald kanske) för jag i möjligaste mån vill träffa ngn som passar MIG och MINA intressen. Är man bara dum i huvudet om man som MAN har så höga förväntningar med det här då mao?

"På gruppnivå" betyder inte att det inte finns olikheter inom grupperna. Jag har - med BC-mått mätt - en del udda krav och det är rätt vanligt att män som tagit kontakt backar ur när vi har rett ut vad det innebär i praktiken.

Det vore ju underbart om alla visste vad de ville och höll fast vid det. Och tydligt formulerade skillnaden mellan krav och önskemål som är mindre viktiga. Det senare är ju mest ett sätt att signalera vad en kan tänka sig testa om det är något partnern går och drömmer om.

Generellt, både bland män och kvinnor, finns det profiler som är så totalt intetsägande och meddelanden som är trist skrivna. Skillnaden är väl att det finns fler män som är aktiva på BC. Det blir en fråga om tillgång och efterfrågan. Det finns fler män än kvinnor - kvinnorna kan vara mer kräsna. Det finns fler par som söker en extra tjej än det finns trekantssökande tjejer - trekantsökande tjejer kan vara mer kräsna.

Och själv är jag rätt kräsen. Varför? Jo, för att jag har ett liv! Jag har en sambo + flera kk:n, så om det ska till någon ny som jag ska ta mig tid att träffa, så ska det vara någon speciell. Och de gånger jag inte varit kräsen, legat för att "vissa saker matchar iaf", så har det inte känts rätt efteråt och stämningen har blivit konstig.

Onagraceae skrev:

Och själv är jag rätt kräsen. Varför? Jo, för att jag har ett liv! Jag har en sambo + flera kk:n, så om det ska till någon ny som jag ska ta mig tid att träffa, så ska det vara någon speciell. Och de gånger jag inte varit kräsen, legat för att "vissa saker matchar iaf", så har det inte känts rätt efteråt och stämningen har blivit konstig.

Instämmer till fullo. Har också upplevt denna konstiga efterkänsla.

För övrigt anser jag att nuvarande brevlåda på BC är under all kritik och bör ersättas med en modern fungerande lättöverskådlig motsvarighet. Sökbar och med möjlighet att sortera brev i konversationer och album.

21

Grejen är att Bodycontact blivit en sida mer för tjejer och par. Jag är loggar bara in för att "kolla läget". Finns andra platser att vända sig till om man som singelkille vill hitta ett ligg t.ex. Där är Tinder totalt överlägset BC, och då pratar jag av erfarenhet. Badoo, Tinder och även de mer traditionella dejtingsidorna funkar betydligt bättre, yes även för ligg och inte bara dejtande.

Mitt råd är att testa andra platser och jag lovar dig att du får bättre resultat. Jag försöker absolut inte smutskasta denna sida, men om du är singelkille och saknar vissa fysiska egenskaper så är det dödsdömt här.

22

Try_SomethingNew skrev:

Det har faktiskt hänt ett par ggr att jag tackat nej till verbala förslag från kvinnor som inte legat i mitt intresse. Varken vad gäller personen eller förslagen. (Med förbehållet att de verkligen ÄR det de utger sig för att vara då förstås)
Jag är faktiskt här (i min enfald kanske) för jag i möjligaste mån vill träffa ngn som passar MIG och MINA intressen. Är man bara dum i huvudet om man som MAN har så höga förväntningar med det här då mao?

Inte alls. Har själv nekat ett par tjejer (inte på BC) då de inte stämde överens med det jag ville ha. Män kan också vara kräsna och ha preferenser smile

HannaG skrev:

Hur många män skriver inte : JAG vill göra de och de ...... och därmed tror dom att vi kvinnor finns här på BC bara för deras lustar och ställer upp på allt.... Jag har åtskilliga gånger svarat : Jag skiter i vad du vill , det handlar om vad jag vill. Ibland verkar det som om vissa män tror att de kan beställa vad de önskar. Hur många män läser egentligen profilen innan de tar kontakt? ....Ps alla ni män som läser och respekterar vad som står i profilen .. ta inte åt er av vad jag skrivit.

Svårt att förstå att man inte kan läsa och se om man passar in på vad som söks i annonser eller på en profil. När jag ser hur många svar tjejer får på sina annonser så kan jag förstå att de kvalificerade svaren kan försvinna i mängden. Tänk på det sättet att om du nån gång faktiskt motsvarar det som söks så är det du som kan försvinna i mängden. Tror att alla skulle ha lättare för att hitta kontakt om man läste och respekterade texten.

Mr. Hill skrev:

Svårt att förstå att man inte kan läsa och se om man passar in på vad som söks i annonser eller på en profil. När jag ser hur många svar tjejer får på sina annonser så kan jag förstå att de kvalificerade svaren kan försvinna i mängden. Tänk på det sättet att om du nån gång faktiskt motsvarar det som söks så är det du som kan försvinna i mängden. Tror att alla skulle ha lättare för att hitta kontakt om man läste och respekterade texten.

Precis så.

Håller oxå med ovanstående. Mao så finns det sällan ngn anledning att överhuvudtaget skicka meddelanden till 90% av kvinnorna här som på sin höjd kan leverera typ ser bra ut, upp till betraktaren och vill hitta på ngt kul samt söker dominant man. + alla kraven då förstås. I vad finns det något som potentiellt gör dessa kvinnor "matchande" på ngt vis? För att inte tala om alla tummar. Speciellt till de kvinnor som inte ens har bild???

Intressant tråd med lite olika perspektiv. Ibland känner jag att den här världen (menar swingers/lifestyle) tycker jag att det är lite av det motsatta mot den vanliga världen vad gäller fördelen att vara kvinna. Kvinnor har mer att säga till om här. Mycket beror som några tidigare sagt på utbudet. Som par med utförlig profil kommer det många förfrågningar där det är uppenbart att profilen inte lästs. Som par delar man också med sig av det bästa man har, den mest speciella relationen i livet och de som förstår rollerna och bjuds in får en riktigt härlig upplevelse. Annars gillar vi inte ordet "kräsen" det för med sig att någon inte duger, vi gillar helt enkelt olika saker. Tänk bara en trekant med 2 kvinnor, det kan vara så olika, mannen ska ha två kvinnor, gästande kvinna ska tas hand om, fokus på lek mellan kvinnorna. Kommunikation är A&O precis som i vanliga livet. Det är också något som så gott som vi alla behöver jobba med hela livet.

marway skrev:

Intressant tråd med lite olika perspektiv. Ibland känner jag att den här världen (menar swingers/lifestyle) tycker jag att det är lite av det motsatta mot den vanliga världen vad gäller fördelen att vara kvinna. Kvinnor har mer att säga till om här. Mycket beror som några tidigare sagt på utbudet. Som par med utförlig profil kommer det många förfrågningar där det är uppenbart att profilen inte lästs. Som par delar man också med sig av det bästa man har, den mest speciella relationen i livet och de som förstår rollerna och bjuds in får en riktigt härlig upplevelse. Annars gillar vi inte ordet "kräsen" det för med sig att någon inte duger, vi gillar helt enkelt olika saker. Tänk bara en trekant med 2 kvinnor, det kan vara så olika, mannen ska ha två kvinnor, gästande kvinna ska tas hand om, fokus på lek mellan kvinnorna. Kommunikation är A&O precis som i vanliga livet. Det är också något som så gott som vi alla behöver jobba med hela livet.

Självklart finns det olika perspektiv och olika syn på detta. Men vi håller med att på club och ganska generellt inom swinging så är kvinnans ”makt” större. Vilket enligt oss bara är uppfriskande. Det är väl på tiden om inte annat.

Vi gillar inte heller ordet kräsen, vi tänder alla på olika attribut och varför ska en kvinna sänka sina krav bara för att just du inte uppfyller dem.

Även par-profiler har en ganska full inkorg med ganska menlösa meddelanden....

Hoooka skrev:
marway skrev:

Självklart finns det olika perspektiv och olika syn på detta. Men vi håller med att på club och ganska generellt inom swinging så är kvinnans ”makt” större. Vilket enligt oss bara är uppfriskande. Det är väl på tiden om inte annat.

Vi gillar inte heller ordet kräsen, vi tänder alla på olika attribut och varför ska en kvinna sänka sina krav bara för att just du inte uppfyller dem.

Även par-profiler har en ganska full inkorg med ganska menlösa meddelanden....

Jag är också kräsen, men jag kanske inte uttrycker mig så nedlåtande som faktiskt många gör.
Själv lämnar jag många profiler som har denna nedlåtande attityd, även om jag tycker mig stämma in på de krav som ställs, eftersom de då inte uppfyller mina krav.
Det gäller bara att inte vara desperat.

För övrigt anser jag att nuvarande brevlåda på BC är under all kritik och bör ersättas med en modern fungerande lättöverskådlig motsvarighet. Sökbar och med möjlighet att sortera brev i konversationer och album.

När rutan "Jag söker..." är en enda lång lista på vad personen inte söker, ibland med skrikande jättebokstäver, så tycker jag det säger lite om den personens personlighet. Det är inte att vara kräsen, det är att vara bitter. Inte sexigt.

Abacus skrev:

När rutan "Jag söker..." är en enda lång lista på vad personen inte söker, ibland med skrikande jättebokstäver, så tycker jag det säger lite om den personens personlighet. Det är inte att vara kräsen, det är att vara bitter. Inte sexigt.

Varför tror du att man till slut - efter att ha försökt vara oerhört tydlig med vad man söker, och omformulerat och förtydligat i det oändliga - till slut känner sig nödgad att också tydligt meddela motsatsen, dvs vad man inte söker?

Nej, det borde självklart inte behövas. Den som läser vad som söks, borde ju lätt kunna räkna ut tilläggsinformationen om vad som inte söks, via uteslutningsmetoden. Nu verkar ju dock alla inte ha den förmågan (eller viljan).

Vet du hur många mejl om dagen man får med diverse förslag på allt utom det man söker, om man inte är tydlig med allt som man är helt ointresserad av? Är man nyregistrerad så pratar vi tresiffrigt. Varje dag.