Sv: Feedback på sin profil

VI tar gärna emot vettig kritik och synpunkter också, känns som att den blev kluddigt skriven men inte säkra på vad vi ska ändra utan att ta bort något vi vill få sagt.

Nyfikna Sambos skrev:

VI tar gärna emot vettig kritik och synpunkter också, känns som att den blev kluddigt skriven men inte säkra på vad vi ska ändra utan att ta bort något vi vill få sagt.

Tyvärr tilltalas jag inte alls av er profil.

Det första felet är att det är ÄNNU en i raden av otaliga parprofiler som drivs av en kille men med en tjej som lockbete. Det framgår med all önskvärd tydlighet att hon inte är särskilt aktiv på profilen. Det får det att framstå som att hon inte är särskilt intresserad av det hela, utan att hon enbart har blivit objektifierad, förmodligen till och med ovetandes.

Utöver det, är språket slarvigt hanterat, med riktigt fula felstavningar. Min favoritfadäs är nog att den ni söker bör kunna hosta. Jag är rätt flytande både på engelska och svenska, men det tog mig lång tid att koppla att du/ni förmodligen menar att er tilltänkta ska kunna vara värd för träffen, och att det inte rörde sig om någon kroppslig funktion.

För att sedan gå in på det som hade tappat mitt intresse om det jag redan påpekat hade varit bra istället för i nuvarande skick; det finns fem bilder på tjejen, två olika beskrivningar av killen som talar emot varandra, men ingenting som ger ett hum om hur killen faktiskt ser ut.

Nu träffar jag inte par, men om jag hade sökt den typen av kontakt, så hade det varit relevant för mig att kunna bilda mig en uppfattning om huruvida ni båda skulle kunna attrahera mig. Med bakgrund av den feedback du redan fått i mitt inlägg, så hade ni aldrig fått chansen. En parprofil som har bilder på en i paret och som uppenbart styrs av en annan helt oidentifierbar person rensas bort omedelbart.

Tjejligan skrev:
Nyfikna Sambos skrev:

Tyvärr tilltalas jag inte alls av er profil.

Det första felet är att det är ÄNNU en i raden av otaliga parprofiler som drivs av en kille men med en tjej som lockbete. Det framgår med all önskvärd tydlighet att hon inte är särskilt aktiv på profilen. Det får det att framstå som att hon inte är särskilt intresserad av det hela, utan att hon enbart har blivit objektifierad, förmodligen till och med ovetandes.

Utöver det, är språket slarvigt hanterat, med riktigt fula felstavningar. Min favoritfadäs är nog att den ni söker bör kunna hosta. Jag är rätt flytande både på engelska och svenska, men det tog mig lång tid att koppla att du/ni förmodligen menar att er tilltänkta ska kunna vara värd för träffen, och att det inte rörde sig om någon kroppslig funktion.

För att sedan gå in på det som hade tappat mitt intresse om det jag redan påpekat hade varit bra istället för i nuvarande skick; det finns fem bilder på tjejen, två olika beskrivningar av killen som talar emot varandra, men ingenting som ger ett hum om hur killen faktiskt ser ut.

Nu träffar jag inte par, men om jag hade sökt den typen av kontakt, så hade det varit relevant för mig att kunna bilda mig en uppfattning om huruvida ni båda skulle kunna attrahera mig. Med bakgrund av den feedback du redan fått i mitt inlägg, så hade ni aldrig fått chansen. En parprofil som har bilder på en i paret och som uppenbart styrs av en annan helt oidentifierbar person rensas bort omedelbart.

Oj, rakt på sak, det uppskattas. Tjejen är aktiv och läser varenda PM som verkar intressant, får se hur vi kan ändra våran profil så detta framstår tydligare. Jag formulerade om meningen med hosta så att det ska bli lite tydligare. Eftersom jag redan var inne på tankespåret så framstod det som uppenbart för mig vad hosta antydde, men är man inte i samma tankespår direkt så är det nu uppenbart för mig att man inte förstår vad hosta ska betyda, formulerade om där, hoppas det är mer lättförståeligt nu. Läste igenom men hittade tyvärr inte felstavningarna, någon som kan hjälpa till lite?

274

Oj, rakt på sak, det uppskattas. Tjejen är aktiv och läser varenda PM som verkar intressant, får se hur vi kan ändra våran profil så detta framstår tydligare. Jag formulerade om meningen med hosta så att det ska bli lite tydligare. Eftersom jag redan var inne på tankespåret så framstod det som uppenbart för mig vad hosta antydde, men är man inte i samma tankespår direkt så är det nu uppenbart för mig att man inte förstår vad hosta ska betyda, formulerade om där, hoppas det är mer lättförståeligt nu. Läste igenom men hittade tyvärr inte felstavningarna, någon som kan hjälpa till lite?

Varför använda "hosta" överhuvud taget? Kan tänka mig att det finns många som faktiskt ändå inte förstår vad ni menar. "Gärna träff hos dig" eller liknade funkar väl alldeles utmärkt?

Den här meningen förstår jag inte:

169cm lång men med en glad inställning till livet och humor som får mig att framstå som 169.

Vad har din längd med din inställning till livet och att du har humor att göra? Vill du säga att du tycker du är kort men "kompenserar" det med en glad och humoristisk livsinställning?

Abacus skrev:

Varför använda "hosta" överhuvud taget? Kan tänka mig att det finns många som faktiskt ändå inte förstår vad ni menar. "Gärna träff hos dig" eller liknade funkar väl alldeles utmärkt?

169cm lång men med en glad inställning till livet och humor som får mig att framstå som 169.

Vad har din längd med din inställning till livet och att du har humor att göra? Vill du säga att du tycker du är kort men "kompenserar" det med en glad och humoristisk livsinställning?

Du har rätt, tog bort hosta och ändrade till något annat, valde det ordet för det är vad folk skrev till oss när de hörde av sig.

Att jag är 169cm men har en humor som får mig att framstå exakt lika lång var ett försök till ett torrt skämt.

Nyfikna Sambos skrev:
Abacus skrev:

Du har rätt, tog bort hosta och ändrade till något annat, valde det ordet för det är vad folk skrev till oss när de hörde av sig.

Att jag är 169cm men har en humor som får mig att framstå exakt lika lång var ett försök till ett torrt skämt.

Ta bort försöket till skämt, det funkar inte och är inte roligt, bara otroligt konstigt.

Beträffande stavfel så finns det fortfarande i texten. Till exempel så kan ju nämnas att trekanter aldrig stavas "3 kanter".. Lägg lite mer omsorg när du skriver, eller låt tjejen skriva om hon nu finns på riktigt.

Dagboksinlägget som tillkommit orkade jag inte ens igenom. Jag hade hoppats på att det skulle ge en mer dynamisk bild av er som par, men det förstärkte bara den redan starka känslan av att du är ensam om profilen.

Ytterligare ett tips: Det sinne för detaljer som man kan gestalta genom sin profil säger en hel del om hur man är i sängen. Signalerar man att den andras upplevelse är viktig, eller är det mer påtagligt att energi inte läggs ner mer än nödvändigt? Det är för tillfället överkurs i det här sammanhanget, eftersom det finns så mycket annat som är viktigare att justera först, men något att reflektera över i alla fall.

Om jag också ger mig i kast med "Nyfikna Sambos" profil. Jag är ju en person som emellanåt träffar par, så då kan du få lite feedback från någon i er målgrupp. Fast jag är ju tjej, men jaja...

1. Bilder på killen saknas. Om jag ska träffa ett par måste jag vara attraherad av *båda*. Att använda tjejen som lockbete men dölja killens utseende får er att verka opålitliga, eller möjligen hysa den sexistiska tanken att mäns utseende inte spelar någon roll.
2. Ni ställer rätt många krav. Träff snabbt, verifiering, gärna stor kuk... Men vad har ni att ERBJUDA?
3. Ni är plusmedlemmar. Utnyttja att ni får skriva längre profil. "Allmänt om oss" är ganska kort och tråkig. Berätta lite mer om er själva. Gör er mänskliga, inte bara sexuella. T ex, du nämner att "killen har humor", men vad har tjejen för personlighet?

Bra saker:
1. Tack och lov inga kukbilder. Men å andra sidan verkar många män gå igång på det, och ni söker efter män. Men för mig, som avskyr kukbilder trots att jag gillar kuk, så är det en lättnad. Tack för underklädesbilder istället för naket/könsbilder på tjejen också.
2. Beskrivningen av var ni vill ses är nu tydlig och bra.

Tackar för all kritik, har ändrat om profilen en del när plus tog slut, och finns nu bild på killen. Dessutom verifierade genom swingersklubben vi besöker så det ska nog lugna rädslorna om att detta är en fejkprofil.

Hej!
Vi skulle gärna ta emot lite feedback på vår profil.
Vi vet att det saknas snygga bilder, det är något vi tänkt åtgärda snart, så det behöver ni inte anmärka på. smile

PEochSA skrev:

Hej!
Vi vet att det saknas snygga bilder, det är något vi tänkt åtgärda snart, så det behöver ni inte anmärka på. smile

Presentationstexten känns haffsigt skriven. Den är enformig och tar upp irrelvanta detaljer som nagellacket. Hur tänkte ni där? Vet ni inte vad ni ska skriva? Smileyn är även malplacerad.

Att skriva att hon inte vill ge någon annan man oralsex kan ge ett intryck av att hon inte är bekväm i det här. Vad som sker och inte sker tar man vid etablerad kontakt.

Helhetsintrycket är dåligt och att det är en man bakom profilen utan sin partners vetskap.

Limitless_with_3 skrev:
PEochSA skrev:

Hej!

Presentationstexten känns haffsigt skriven. Den är enformig och tar upp irrelvanta detaljer som nagellacket. Hur tänkte ni där? Vet ni inte vad ni ska skriva? Smileyn är även malplacerad.

Att skriva att hon inte vill ge någon annan man oralsex kan ge ett intryck av att hon inte är bekväm i det här. Vad som sker och inte sker tar man vid etablerad kontakt.

Helhetsintrycket är dåligt och att det är en man bakom profilen utan sin partners vetskap.

Tack för svaret. Har du några tips på förändringar vi kan göra?

PEochSA skrev:
Limitless_with_3 skrev:
PEochSA skrev:

Hej!

Tack för svaret. Har du några tips på förändringar vi kan göra?

Ni har ju redan fått mycket konstruktiv feedback på vad ni behöver tänka ett par varv till om.

Jag får lätt intrycket av många som ber om hjälp här, att de vill att någon annan skriver deras profil rakt av, istället för att jobba på den själva. Har vid många tillfällen varit med om att förslag jag givit på hur man kan uttrycka sig istället, klippts och klistrat rakt av. Poängen är ju att profilbeskrivningen ska tala för en, då blir det rätt konstigt när den gör det med en röst från en person som aldrig träffat en.

Mitt råd är att ni tar till er av feedbacken ni fått, och att tjejen får skriva med egna ord i profilen. Syns lång väg nu att hon inte är särskilt delaktig. De här överraskningsparen, där ena partnern vill överraska den andra som är helt ovetandes (alternativt de par där överraskningen består i att det bara är en person bakom parprofil en), ligger inte högt i kurs på bc, och är rätt lätta att genomskåda. Samtycke och driv från båda parter gör en intressant. Motsatsen kan ni säkert räkna ut själva.
Step up your game.

283

Limitless_with_3 skrev:
PEochSA skrev:

Hej!

Så olika man kan tolka. Jag tolkar att det står att hon inte vill suga av någon annan man som att här är ett par som vt vad de vill och vad de inte vill, och inte har några problem med att vara klara och tydliga. Inget inställsamt låtsas-vara-öppna-för-allt bara för att sälja in sig maximalt hos så många som möjligt, utan ärliga och vill hitta människor som vill samma sak, och inte bädda för besvikelser.
Människor som vågar prata om sex, inklusive säga vad man inte vill, brukar jag föredra, för när jag vet att någon kan säga nej, så blir deras "ja" pålitligare och mer positivt.

Vi har kommit fram till varenda mening i profilen tillsammans, bara skrivit sånt vi är överens om, förutom en parantes. Vi tänkte det var bäst att vara tydliga med att hon inte vill ge avsugningar från början ifall det är en dealbreaker. Vad får er att tro att hon inte är delaktig?
Vi är inte så vana med att skriva i vardagen och vi vet inte riktigt vad som menas med att den är hafsigt skriven.
Det är det vi skulle behöva hjälp med, inte att skriva en hel profil åt oss. Bara exempel.

Jag tycker faktiskt profilen är OK. Det som kan ge intrycket av att det är killen som skriver är att det står emellanåt "tjejen" (enligt tjejen, tjejen vill inte, osv), men samma formulering om vad "killen" vill eller inte vill finns inte, utan han ingår bara i "vi". För den som tidigare blivit bränd på att bli kontaktad av ett par som senare visar sig bara vara en snubbe, så är det här en varningsklocka. Varningsklockan behöver förstås inte nödvändigtvis stämma.

Ett mindre grammatikfel hittar jag däremot: "Våra bilder delas med de vi väljer att lägga i vår adressbok." här ska det vara DEM.

Ett allmänt tips i profilskrivandet är att fokusera på positiva saker, om möjligt. Så istället för "inga otrogna", så kanske "vi uppskattar ärliga personer", "bara singlar" eller liknande?