1

Tråd: Otrohet - Bör jag vara med om det?

Hej allesammans! Jag har en liten fråga angående otrohet.

Först och främst så är det inte jag som är otrogen...men det är en tjej som vill vara det, med mig. wink

För det andra, även fast jag vet att otrohet klassas som moraliskt fel, så är det ändå sjukt smickrande att en snygg människa vill göra det med mig.

Min fråga dårå. Eftersom att jag är mycket intresserad av det och denna individ tycks vara det, så skulle jag inte ha något emot att uppfölja det! Lägg det moraliska åt sidan för ett tag och svara mig på frågan om NI själva har varit otrogna och hur ni gick till väga för att träffa denna "lekkamrat" i eran vardag.

Jag måste lägga till att denna kvinna, är nyligen förlovad och väntar ett barn om några månader. wink

/Radam

Sv: Otrohet - Bör jag vara med om det?

Fräscht.

På fullaste allvar, låt det vara.

Har inte och hur hon planerar in dig i sin vardag är ju hennes problem, du har ju all möjlighet i världen, kör hårt. Och vem vet, han kanske är med på det big_smile
Men vill du vara den coola killen så säger du till hennes fästmö vad som pågår och att han begär ett DNA-prov på barnet (som egentligen borde vara på alla födslar), vore verkligen synd om han skulle behöva luras att försörja för ett barn som inte är hans. Be a bro, not a..

Falosen skrev:

Har inte och hur hon planerar in dig i sin vardag är ju hennes problem, du har ju all möjlighet i världen, kör hårt. Och vem vet, han kanske är med på det big_smile
Men vill du vara den coola killen så säger du till hennes fästmö vad som pågår och att han begär ett DNA-prov på barnet (som egentligen borde vara på alla födslar), vore verkligen synd om han skulle behöva luras att försörja för ett barn som inte är hans. Be a bro, not a..

Druckit lite för mycket eller?

...

Erogen skrev:
Falosen skrev:

Berätta gärna mer om varför du tror det.

Falosen skrev:
Erogen skrev:
Falosen skrev:

Berätta gärna mer om varför du tror det.

Du brukar inte uttrycka dig så svamligt.

...

Jag är själv inte monogam och tar därför inte heller för givet att andra är det. Däremot trivs jag inte när uppsåtet är just spänningen i att vara otrogen. Självklart föredrar jag om alla parter är införstådda i det, men det är tyvärr inte alltid en möjlighet. Du måste känna efter vad som är rätt för dig.

Life's too short for bad coffee and shitty sex

8

Vi har sjuka konversationer med varandra, och helt ärligt så skulle jag inte vilja hamna i bråk med hennes kille...som är lite av en hunk. Krallig och stödig uppsyn.

Men å andra sidan, hon tänder på otrohet och gillar att bli dominerad, hennes egna ord. Backstoryn till att vi kom fram till detta, håller jag nog mellan henne och mig själv. Det är lite för edgy för den lättkränkte. wink

Angående moralen i det hela så håller jag med om att det är trevligare om alla parter vet om det hela...men samtidigt då försvinner just spänningen och hela grejen med att tända på otroheten. Jag tror på non-monogama förhållanden dock...och är inget fan av giftermål.

Jag står bredvid en knivig sits och vill så gärna sätta mig ned, för att jag har så ont i fötterna.

Som politiskt aktiv i frågor som rör rättigheter för stjärnfamiljer, HBTQ-personer och bdsmf-utövare vill jag dela några reflektioner:

* Den som tänder på sexuell otrohet är i högsta grad beroende av tvåsamhetsnormen för att kunna leva ut sitt kink.

* Det finns ingen given koppling mellan att tända på otrohet och maktförskjutning (d/s).

* Kunskapen om bdsm-uttryck är extremt dålig både inom vården, socialtjänsten och rättsväsendet. Därför brukar människor med omyndiga barn var väldigt försiktiga. Synen på kvinnlig sexualitet i synnerhet och sexualitet i allmänhet är ungefär lika illa.

Jag tänker inte uttala mig om TS "personliga dilemma", men jag konstaterar att med den typen av "vänner" behöver vi som lever öppet utanför heteronormen (=heterosex, tvåsamhet & vanilj) inga fiender. Anledningen till att jag vill dela mina synpunkter är att klargöra vissa saker för människor som inte är så insatta i frågorna. Vill du veta mer så besök gärna en Pride-festival nära dig.

Hur hade du reagerat om din tjej gjort detsamma ?   

Radam skrev:

Först och främst så är det inte jag som är otrogen...men det är en tjej som vill vara det, med mig. wink

För det andra, även fast jag vet att otrohet klassas som moraliskt fel, så är det ändå sjukt smickrande att en snygg människa vill göra det med mig.

Min fråga dårå. Eftersom att jag är mycket intresserad av det och denna individ tycks vara det, så skulle jag inte ha något emot att uppfölja det! Lägg det moraliska åt sidan för ett tag och svara mig på frågan om NI själva har varit otrogna och hur ni gick till väga för att träffa denna "lekkamrat" i eran vardag.

Jag måste lägga till att denna kvinna, är nyligen förlovad och väntar ett barn om några månader. wink

/Radam

11

HannaG skrev:

Radam skrev:

/Radam

Jag hade väl inte tyckt att det var shysst utav henne, men å andra sidan, om hon inte trivdes i vårat förhållande så skulle det inte vara den andra killens problem. Utan hennes. Och om jag inte skulle vara tillräcklig för hennes behov, ah då kanske inte vi var riktigt menade för varandra. Nu är det hon som kan tänka sig vara otrogen, men jag själv skulle inte vara det. Jag skulle definitivt vara öppen ifrån start med att jag gärna träffar andra utom vårat förhållande. Jag är speciell.

Jag tar ställning till att det är hon själv som har tagit intiativet till att komma med dessa utlåtanden. Jag själv har fört konversationen med henne, och hon gillar det på ett genuint sätt.

Radam skrev:
HannaG skrev:

Radam skrev:

/Radam

Jag hade väl inte tyckt att det var shysst utav henne, men å andra sidan, om hon inte trivdes i vårat förhållande så skulle det inte vara den andra killens problem. Utan hennes. Och om jag inte skulle vara tillräcklig för hennes behov, ah då kanske inte vi var riktigt menade för varandra. Nu är det hon som kan tänka sig vara otrogen, men jag själv skulle inte vara det. Jag skulle definitivt vara öppen ifrån start med att jag gärna träffar andra utom vårat förhållande. Jag är speciell.

Jag tar ställning till att det är hon själv som har tagit intiativet till att komma med dessa utlåtanden. Jag själv har fört konversationen med henne, och hon gillar det på ett genuint sätt.

Jag förstår att du inte anser att du har något ansvar för deras relation eftersom du överväger detta och vill att andra ska ge tips och grönt ljus, men ärligt talat - varför ställer du frågan i forumet? Är det för att döva skuldkänslor? Om du inte anser att du har ansvaret så är det väl heller inte ditt problem hur hon mörkar det?

Sedan kanske du bör faktorera in en sak till: att det är ett barn på väg som har rätt till sina föräldrar. Om du inte kan avstå av någon slags brocode eller respekt för deras relation, så kanske du ändå kan gå utanför din själviskhet av hänsyn till barnet? Väx upp lite. Om du nödvändigtvis behöver krossa andras relationer så kan du väl ändå tänka på vilka det drabbar hårdast. Är det bara vuxna inblandade så är det en sak, men låt det inte gå ut över barn.

13

Tjejligan2 skrev:

Jag förstår att du inte anser att du har något ansvar för deras relation eftersom du överväger detta och vill att andra ska ge tips och grönt ljus, men ärligt talat - varför ställer du frågan i forumet? Är det för att döva skuldkänslor? Om du inte anser att du har ansvaret så är det väl heller inte ditt problem hur hon mörkar det?

Sedan kanske du bör faktorera in en sak till: att det är ett barn på väg som har rätt till sina föräldrar. Om du inte kan avstå av någon slags brocode eller respekt för deras relation, så kanske du ändå kan gå utanför din själviskhet av hänsyn till barnet? Väx upp lite. Om du nödvändigtvis behöver krossa andras relationer så kan du väl ändå tänka på vilka det drabbar hårdast. Är det bara vuxna inblandade så är det en sak, men låt det inte gå ut över barn.

Jag anser att jag inte behöver ta ansvar, för att det är kvinnans egna ide. Det är hon som tänder på otrohet och att bli dominerad. Barnet vi talar om är oerhört litet, och får väl inte kallas för barn ännu, och det är många tjejer som är otrogna...bara att kolla in profiler här på BC. Det är även DÄRFÖR jag ställer frågan just här i forumet, för att jag vill ha svar på min fråga hur folk som gör det har gått tillväga. Men än har jag inte fått det. ^^

Jag har inga större skuldkänslor. Inte än. Om tjejen är sugen så är det hennes val. Ingen "brocode" involverad. Bara jag som har snackat med henne. Vi har inte träffats i verkligheten heller. Jag är uppväxt och vet att relationer inte håller i det här landet. Med 1/3 av alla giftermål slutar i skilsmässa för att paret inte kom överens. Ca 50 procent är singlar. Jag tror inte på giftermål och jag tror inte på att en tjej som tänder på raka motsatsen av sin kille, kommer att vara trogen honom. Inte denna tjejen som är extrovert lagd och brinner för att träffa nya människor. Inte en chans att det kommer att hålla. Så tänker jag. Hon är ju redan otrogen, för hon vistas på en dejtingsajt/vänskapssajt, utan killens vetskap. Hon själv har talat om för mig att jag inte ska säga något till honom, vilket menas med, att hon kommer att vara "otrogen"(ligga) med någon annan om inte med mig ändå. Så varför ska inte jag ta chansen om jag får den.

Kan ta ett exempel på en av mina relationer... Han är poly men levde ihop med en monogam kvinna. Vi ville och han försökte berätta för henne men hon vägrade prata om det. Eftersom de var särbo/jobb på olika orter så var det ju för det mesta enkelt att ses hemma hos nån av oss. Naturligtvis höll inte det förhållandet...

Life's too short for bad coffee and shitty sex

15

Inlandstjej skrev:

Kan ta ett exempel på en av mina relationer... Han är poly men levde ihop med en monogam kvinna. Vi ville och han försökte berätta för henne men hon vägrade prata om det. Eftersom de var särbo/jobb på olika orter så var det ju för det mesta enkelt att ses hemma hos nån av oss. Naturligtvis höll inte det förhållandet...

Okej! Men vänta lite...vems förhållande höll inte? Ert? Eller deras, på grund av att han var poly...eller på grund av att ni blev påkommna?