Älskar_närhet skrev:Jag skuldbelägger inte alla tjejer. Och jag vet att de har många brev och kan inte läsa alla brev. Men kan man läsa ett , kan man också skriva ett svar!
Nej, det kan man inte alltid förväntas göra. Det landar nånstans mellan 20-100 nya meddelanden i de flesta kvinnliga inkorgar per dag (beroende på hur ny man är här och om man uppdaterat något i sin profil).
De meddelanden som redan i den inledande raden (den som syns innan man öppnat meddelandet) visar att avsändaren är en av de allmänt avskydda "Hej hej"- eller "Knulla nu?"-avsändarna öppnar man ju givetvis inte ens. Detsamma gäller ju självklart alla meddelanden som ser rent egofokuserade ut ("Hej, jag är en fantastiskt trevlig man som söker...").
Men det händer ju att den inledande raden ser hyfsat lovande ut, och sen upptäcker man (i 39 fall av 40) att den som skrev meddelandet är så ointresserad att han inte ens läst igenom profilen. Än mindre har han hittat något som visar varför vi matchar varann i sökandet (för oftast har han bara tittat på bilderna och inte orkat läsa vad som söks). Däremot brukar han skryta om hur fantastisk han själv är.
En ren mardröm att bli intim med alltså. Noll lyhördhet och noll intresse - den sista sortens personlighet som man skulle vilja hamna i säng med.
Varför ska man lägga tid på att skriva ett trevligt men avvisande svar, till alla de män som själva inte lagt två sekunder på att läsa igenom profilen och reflektera över vad som söks, utan bara vräker iväg samma ointresserade spam åt alla håll...??