Sv: Nybörjartips i kontaktsökande

Detta är vad jag har kommit fram till, här på BC. (Ett försök till humor, men, lite sanning finns kanske här.) :-)

Om jag läser din profil,
inte skryter om min storlek.
Om jag skriver att vi söker samma,
och vi passar tillsammans.
Skriver ett ”eget” skämt,
om jag ljuger om sånt där.
Om jag säger det går bra nu,
men inte talar om BC ragg.
Om jag skickar en ansiktsbild,
är dominant när du är undergiven.
Skriver sexnoveller och fantasier,
stavar rätt och inga särskrivningar.
Om jag är erfaren inom sex,
och är längre än dig.
Om jag är en alfaman i sängen,
men aldrig krånglar till det utanför.

Vill du ligga med mig då om sanningen ska fram?
Vill du ligga med mig då, vill du ligga med mig?
Vill du ligga med mig då, om sanningen ska fram?

Om jag inte lägger in dig i addresboken,
inte spamar din inbox.
Om jag inte kötar om nakenbilder,
men beundrar din bild som inget visar.
Om jag ljuger om min storlek,
skriver att jag kan Kamasutra.
Väcker lusten i ditt underliv,
leker rolspel med dig.

Vill du ligga med mig då?

Om jag skriver att vi har samma favorit ställningar,
fast jag tycker att de är alldeles för svåra.
Om jag låtsas att jag har plats att vara på,
när jag svarar på din annons.
Om jag skriver smiley på rätt ställe,
fast du inte skriver så roligt alltid.
Om du tror att jag är farlig,
kanske tänder du på det.

Vill du ligga med mig då?

Har använt mig av texten Om sanningen ska fram för att få fram en tanke.

137 Senast ändrad av sextörst (2018-02-12 21.11)

Måste erkänna att jag förstår om man som kille blir frustrerad, och om man skickar (självklart olika, kan ju inte klippa och klistra heller) till många. Dock skulle det aldrig falla mig in att säga att någon är en av 57 intressanta.

Blir dock lite trött på alla pekpinnar om hur man ska göra... Minns att jag vid ett tillfälle följde alla råd såpass mycket jag kunde (jag kan ju inte direkt byta utseende helt eller bli en stekare i skärgården med egen båt direkt) och noterade, minns inte om det var här eller på annan sida, att det gav exakt 0% skillnad. Kunde skriva helt olika brev, följa den lilla info som fanns i profilerna, säga något fint om bild, om nu sådan ens fanns, och skriva hyffsad profiltext (såpass man kan utan plus) och om ingen gick in på profilen ens spelade det verkligen ingen roll. Skrev annonser också, både i rakt-på-sak-stil och lite längre utlägg om vad man söker och hur trevligt det vore att även hitta på något mysigt utanför sängen etc. Noll svar. De få som besökte profilen skrev inget, utom en gång då jag fick det korta meddelandet :* <- ja precis det. Noterar också att eftersom det är tjejens marknad är det ofta de inte har ordentlig text eller bild. Har vid något tillfälle sett en profil på en sida där hon skrev under About me: zzzz ska jag skriva roman eller? fråga i stället. Och då var det på en 'vanlig' datingsida... Hon fick iaf inget brev smile

Är så fruktansvärt trött på att få noll respons och uppmärksamhet (ja, killar vill också ha det. Bekräftelse och allt det där), och man känner sig verkligen 100% värdelös många gånger...

Den tjej jag till slut träffade för några år sedan var någon jag inte träffade pga profiltexten eller bilderna. Inget av det gjorde skillnad, det var ren jäkla tur jag såg henne titta in och sade Hej direkt till henne. 4 1/2 år senare tog vårt förhållande slut.

Hur mycket får man avvika från önskemålen och ändå söka? För man kan inte till 100% mena alvar om man säger ALLT ska stämma...

Ps. tro inte det inte är bra ni kommer med tips, jag uppskattar sådana här trådar, det är bara det att efter ett tag blir man mätt på det...

138

Personligen struntar jag fullkomligt i de profiler som med stora bokstäver berättar vad de inte vill ha. Eller har en kravlista man ska uppfylla.
De har ju redan där avslöjat att de inte har en aning om vad sexualitet, lusta och kåthet är.

För övrigt anser jag att nuvarande brevlåda på BC är under all kritik och bör ersättas med en modern fungerande lättöverskådlig motsvarighet. Sökbar och med möjlighet att sortera brev i konversationer och album.

Håller med, om de som först berättar vad de inte söker.
Detta ger mig en negativ och tråkig profil. Jag förstår att de bara vill minska onödiga meddelanden, men för mig är det att sätta fokus på fel del.

Sextörst på andra inläget ovan här träffar rakt på spiken om hur jag kände och upplevde BC och online dejting.

Det jag har gjort den senaste tiden är att istället för att trötta ut mig och bli frustrerad över att inget händer hur mycket man än gör, (att det är mer slumpen som avgör) är att lugna ner mig.

Jag skriver mycket sällan till tjejer, har en tjej varit inne på min profil utan att skriva till mig så tolkar jag det som att hon inte är intresserad.

Jag har blivit extremt sparsam med min första insats, även om det är en tjej som skriver till mig med bara ett Hej eller något liknande så blir mitt svar enkelt och kort tillbaka.

Detta för att inte bli frustrerad över hur lite som händer.

Jag satsar på annons, profil, dagboken som visar mig och vad jag söker öppet och ärligt. 

Om någon riktigt intressant profil som är online dyker upp så försöker jag satsa fullt ut, går inför att göra ett bra första intryck.

Så jag ligger bara här och flyter i väntan på någon passande och då satsar jag, istället för att försöka o försöka o försöka för att sedan tröttna på det.

Detta har inte lätt till något, ännu. Men o andra sidan så har det alltid tagit lång tid för mig innan jag har träffat på någon här.

Så ingen skillnad, mer än att jag trivs bättre här på BC än tidigare och har roligare här.

Jag hoppas på att det märks av, att jag tycker det är roligt att vara här på BC när jag väl försöker.

140

One Free Man skrev:

Håller med, om de som först berättar vad de inte söker.
Detta ger mig en negativ och tråkig profil. Jag förstår att de bara vill minska onödiga meddelanden, men för mig är det att sätta fokus på fel del.

Sextörst på andra inläget ovan här träffar rakt på spiken om hur jag kände och upplevde BC och online dejting.

Det jag har gjort den senaste tiden är att istället för att trötta ut mig och bli frustrerad över att inget händer hur mycket man än gör, (att det är mer slumpen som avgör) är att lugna ner mig.

Jag skriver mycket sällan till tjejer, har en tjej varit inne på min profil utan att skriva till mig så tolkar jag det som att hon inte är intresserad.

Jag har blivit extremt sparsam med min första insats, även om det är en tjej som skriver till mig med bara ett Hej eller något liknande så blir mitt svar enkelt och kort tillbaka.

Detta för att inte bli frustrerad över hur lite som händer.

Jag satsar på annons, profil, dagboken som visar mig och vad jag söker öppet och ärligt. 

Om någon riktigt intressant profil som är online dyker upp så försöker jag satsa fullt ut, går inför att göra ett bra första intryck.

Så jag ligger bara här och flyter i väntan på någon passande och då satsar jag, istället för att försöka o försöka o försöka för att sedan tröttna på det.

Detta har inte lätt till något, ännu. Men o andra sidan så har det alltid tagit lång tid för mig innan jag har träffat på någon här.

Så ingen skillnad, mer än att jag trivs bättre här på BC än tidigare och har roligare här.

Jag hoppas på att det märks av, att jag tycker det är roligt att vara här på BC när jag väl försöker.

Jag har samma strategi. Möjligen är jag ännu mer sparsam med att ta initiativ eftersom de flesta män nog blir jäkligt misstänksamma om en kvinna på BC tar initiativet? Enligt den officiella sanningen har vi ju alltid fullt upp med att ignorera våra inkorgar.... ;-)