1

Tråd: Behöver världen,bc, killar,män att få existera i dessa tiders mörker?

Att få vara man,kille  i vardagen är nu ett dystert kapitel. Här på Bc så är det extremt mycket killar, men få någon som man vill få på kroken så att säga är svårt.Är vi män,killar ett utdöende individer som ingen behöver???

Sv: Behöver världen,bc, killar,män att få existera i dessa tiders mörker?

Jag skulle nog vilja påstå att det dräller av killar, men män är det ont om och hård konkurrens om.

Life's too short for bad coffee and shitty sex

Många av världens kvinnor har dragit upp rullgardinen nu. Kan vi kvinnor börja räkna med att samtycke respekteras tror jag många män kommer att få det bättre.

Och resten får förhoppningsvis vad de förtjänat...

4

Att få kontakt med en eller annan kvinna är inte så svårt, det gäller att prata med sig själv i den figurliga spegeln och säga/skriva saker som man som spiknykter person vågar säga/till en kvinna.

Sen kan det vara så att en eller två "felplacerade" ord kan vara skillnaden mellan att få svar eller till o med blockering, haha.

Vad vill en man att en kvinna skulle säga till en när man är på krogen till exempel? Hellre något positivt än direkt hänga och flänga på kuken som en oreglerad projektil. Hur kul det må låta om "sånt" skulle hända, så tror jag nog att dom flesta män ser det som liiite väl provocerande.

Att kunna vända sig om och sätta sig i kvinnans skor för att förstå hur det känns att för femtielfte gången få höra att hon ser vacker ut, direkt följd av "ska vi knulla", kan inte vara så svårt.

Japp, många fler kvinnor än män, so what om det är så. Oavsett vad en kvinna skriver i hennes profil... Var hövlig, vänlig, skriv något kul om en bild (om den nu finns) i profilen. Det händer mig också att om man gör det, att man ändå inte får svar, naja då har jag provat, next profile.

Som Wadjet skriver, den som respekterar en kvinna, har redan vunnit mer än vissa andra. Hur snygg och vältränad killen kan vara, att inte visa respekt kostar.

Naja, det blev för långt igen, bye bye.

Man skulle väl kunna tänka tanken "hur vill du att killar stöter på din dotter" innan man skriver? Kanske lite torftigt men kan väl ha de signalerna i bakhuvudet iaf.

6

Hur ofta får killar svar på sina kontaktannonser här ? Ungefär 1-2 st under den tiden som den finns ,om man inte raderar den .Är det någon idé för killar att få fortsätta med det här på Bc? Får se om det blir bra eller det vanliga jargong med oss killar här. Behövs vi idag? Har vi  gjort vårt på bc eller ?

Som heterosexuell kvinna skulle jag lämna BC om här inte fanns män. Kontaktannonserna bryr jag mig inte ens om att titta på eftersom de få gånger jag gett mig på att läsa dem aldrig har hittat något som matchar mina önskemål. Och när jag själv en gång försökte mig på att sätta ut en egen så matchade ett svar av över hundra det jag faktiskt frågade efter. Och även det föll när vi började diskutera våra respektive villkor. "-Mycket skrik för lite ull, sa kärringen som rakade grisen."

Sexuell läggning är förvisso en grundparameter, men jag tror många glömmer bort att match handlar om så mycket mer än bara det? Speciellt på BC. Jag vet att det finns ytterst få män - vi pratar om delar av promille räknat på totalbefolkningen - som matchar mina önskemål. Alltså räknar jag kallt med att det tar minst ett år att hitta någon. Även på BC. Att det denna gång gick fortare betraktar jag som ren och skär bonus. Eller möjligen ett tecken på att jag börjar lära mig hur jag ska formulera min presentationstext så att rätt sort nappar?

Ja men för att hitta någon så måste man ju kunna skriva till varandra . Och det är tjejer väldigt dåliga på. Men läsa är de väldigt mycket bättre på.
Om man kunde skriva som ett vanligt samtal här så kunde man ju se om  man klickar eller inte.
Men tjejerna här verkar inte intresserade av att föra något resonemang.

Älskar_närhet skrev:

Ja men för att hitta någon så måste man ju kunna skriva till varandra . Och det är tjejer väldigt dåliga på. Men läsa är de väldigt mycket bättre på.
Om man kunde skriva som ett vanligt samtal här så kunde man ju se om  man klickar eller inte.
Men tjejerna här verkar inte intresserade av att föra något resonemang.

De som verkligen vill träffa någon engagerar sig i att skriva. Oavsett kön. Och behandlar varandra som autonoma människor, med rätt att ha egna önskemål och rätt att säga ja eller nej. Då fungerar BC.

Att det går en kvinna på nio män beror inte på BC i sig. Men det gagnar ingen att så många män anser sig ha rätt att kräva att de kvinnor som finns ska underhålla dem med den typ av ytliga samtal som passar sig bäst runt fikabordet på jobbet. Vitsen med kontaktsajter är att en kan beskriva sina önskemål i sin profil. Och att få dessa respekterade.

Wadjet skrev:

Vitsen med kontaktsajter är att en kan beskriva sina önskemål i sin profil. Och att få dessa respekterade.

Det var ju just det, att få sina önskemål respekterade...
Jag söker kvinnor i första hand. Men i brist på såna måste väl vilken vaniljkille från tjottahejti som helst duga, eller..?
Jag får känslan av att folk inte är läskunniga. Alls!

De är inte läskunnig när det gäller mig heller. Jag har ett referensintervall på min ålderspreferens kring +/- sju år. Fast de som är 15 år äldre kan ta sig friheten för att de vet vad jag behöver.

Efter att ha läst flera tusen presentationer så tror jag att folk helt enkelt skiter i att läsa därför att deras egen presentation är så intetsägande, allmängiltig och illa genomtänkt att allting passar?

13 Senast ändrad av Onagraceae (2018-01-30 19.44)

Wadjet skrev:

Efter att ha läst flera tusen presentationer så tror jag att folk helt enkelt skiter i att läsa därför att deras egen presentation är så intetsägande, allmängiltig och illa genomtänkt att allting passar?

Haha, kan nog ligga något i det!

Tips till dem killar som tycker att andra bör anpassa sin smak efter honom - du kanske ska testa själv att göra samma sak? Kåta, ytliga män kan väl ligga med varandra, nu när kvinnorna inte räcker till!

Den som protesterar och säger "men jag tänder inte på killar!" kan ju tänka efter om han någonsin skickat meddelande till tjejer som inte tänder på killar, eller på en annan ålder, eller på annat sätt gjort det tydligt att han inte är rätt person. Med tanke på mängden äldre män som skriver till mig trots att jag är tydlig med vilken ålder jag är intresserad av, så verkar det där med "sexuell preferens" uppfattas rätt flexibelt av heteromän.

Ingen är skyldig att ligga med dig. BC är dessutom bara ett av många sätt att försöka hitta en sexpartner. Duger inte BC kan man testa krogen, tinder, datingsajter, via gemensamma bekanta, osv.

Inlandstjej skrev:

Jag skulle nog vilja påstå att det dräller av killar, men män är det ont om och hård konkurrens om.

Vad menar du egentligen med det? Alltså, vad avgör om man är man eller kille? Jag är helt klart av manligt kön, och är vuxen, för mig betyder det att jag är man...

Vet du syftar på annat, men jag undrar ju vad.

Och ja, jag vet en del inte är läskunniga. Har själv fått brev från män som undrar om jag inte vill prova...

*frustrerad*

Ska försöka förklara... För mig är en man rakryggad, ärlig och såpass trygg i sin manlighet och sexualitet att han kan hantera att jag inte är särskilt tjejjig och vet vad jag vill.
Sen sitter såklart väldigt mycket i vad jag personligen anser manligt, utstrålning och personlighet hos en man är väldigt avgörande.. "Riktiga män" enligt min definition är sällsynta.