241

Sv: Feedback på sin profil

Inlandstjej skrev:
Abacus skrev:

Jag håller inte med. Jag tror de flesta undergivna tjejer/kvinnor inte är intresserade av att visa hur en man ska vara dominant. Det ska han liksom klara av ändå. Men självklart finns det undantag. Du är uppenbarligen ett.

Dominans sitter mer i utstrålning och personlighet än i ord och handling. Antingen är man det eller så inte. Ska man försöka spela dominant blir det bara löjligt. Jag skulle aldrig kunna lita på en dominant som inte utstrålar att han är det.

Japp, det är precis det jag menar.
Tror få undergivna tjejer går igång på en självutnämnd dominant man som frågar "Hur/vad gör jag nu?"

242 Senast ändrad av sextörst (2018-02-14 11.48)

Så, tänkte man kunde få lite feedback. Har inte plus så kan inte skriva en massa, men jag har försökt berätta lite om mig själv iaf, och skrivit lite vad jag söker.

Dagboken är jag inte så pigg på, kan absolut läsa andras, och gör det, men att skriva där själv är lite "Jaha, vad ska jag skriva nu? Inte för att jag saknar fantasi helt utan för att jag inte upplever jag har så mycket att skriva om...

Edit: ser några varit inne men inte säger något... Så illa? Vill gärna veta så jag kan öka chanserna... Skickade mail och såg hon var inne men svarade inte. Trött blir man *frustrerad en redan dålig dag*

sextörst skrev:

Så, tänkte man kunde få lite feedback. Har inte plus så kan inte skriva en massa, men jag har försökt berätta lite om mig själv iaf, och skrivit lite vad jag söker.

Dagboken är jag inte så pigg på, kan absolut läsa andras, och gör det, men att skriva där själv är lite "Jaha, vad ska jag skriva nu? Inte för att jag saknar fantasi helt utan för att jag inte upplever jag har så mycket att skriva om...

Edit: ser några varit inne men inte säger något... Så illa? Vill gärna veta så jag kan öka chanserna... Skickade mail och såg hon var inne men svarade inte. Trött blir man *frustrerad en redan dålig dag*

Har kollat din profil. Jag är inte rätt målgrupp egentligen eftersom jag inte söker kontakt med män, men lite feedback kan jag ge:
Din profil är bra, men kanske lite tråkig. Missförstå mig rätt, den fungerar nog bra på en vanlig dejtingsajt. Det intrycket jag får är att du söker nästa kvinna i ditt liv, och det kanske funkar att hitta henne här, men jag tror att de flesta är här för att leka och testa sånt det kan vara lite svårare att få tag i på krogen eller andra dejtingsajter.

Din profil skulle fungera bättre med bilder som säger lite mer. Nu ska du ändå ha en eloge för att man inte möts av en kukbild, det kan man låta bli att lägga upp, eller lägga undan i en mapp om man nu tvunget ska ha det. Däremot så ser du inte bekväm ut i tröjan du har på bilden. Den ser för stor ut och är inte smickrande. Välj några vanliga påklädda bilder i kläder som sitter bra. En välskräddad skjorta är klart underskattat. Vill du visa hud så behöver du inte visa upp allt för det. Ofta är kalsongbilder hundra gånger sexigare än nakenbilder.

Jag skulle också ta bort inläggen i dagboken om jag var du, framför allt de två äldsta.  Det känns inte som att du lämnat den rasade relationen bakom dig när de där inläggen finns där. Att läsa om vad du och exet hittade på för att sedan läsa att det inte höll gör inte så bra reklam för dig. Sedan är jag tveksam till varför det är intressant att veta att du steriliserat dig. Men det är möjligt att jag inte fattar grejen eftersom jag inte är målgruppen....

Dagboken skulle kunna ge mer personlighet till sidan om du skrev ner reflektioner kring vad du stöter på på bc, fantasier du har eller annat som ger någon bild av hur du tänker och för dig. Lycka till

Tjejligan2 skrev:
sextörst skrev:

Har kollat din profil. Jag är inte rätt målgrupp egentligen eftersom jag inte söker kontakt med män, men lite feedback kan jag ge:
Din profil är bra, men kanske lite tråkig. Missförstå mig rätt, den fungerar nog bra på en vanlig dejtingsajt. Det intrycket jag får är att du söker nästa kvinna i ditt liv, och det kanske funkar att hitta henne här, men jag tror att de flesta är här för att leka och testa sånt det kan vara lite svårare att få tag i på krogen eller andra dejtingsajter.

Din profil skulle fungera bättre med bilder som säger lite mer. Nu ska du ändå ha en eloge för att man inte möts av en kukbild, det kan man låta bli att lägga upp, eller lägga undan i en mapp om man nu tvunget ska ha det. Däremot så ser du inte bekväm ut i tröjan du har på bilden. Den ser för stor ut och är inte smickrande. Välj några vanliga påklädda bilder i kläder som sitter bra. En välskräddad skjorta är klart underskattat. Vill du visa hud så behöver du inte visa upp allt för det. Ofta är kalsongbilder hundra gånger sexigare än nakenbilder.

Jag skulle också ta bort inläggen i dagboken om jag var du, framför allt de två äldsta.  Det känns inte som att du lämnat den rasade relationen bakom dig när de där inläggen finns där. Att läsa om vad du och exet hittade på för att sedan läsa att det inte höll gör inte så bra reklam för dig. Sedan är jag tveksam till varför det är intressant att veta att du steriliserat dig. Men det är möjligt att jag inte fattar grejen eftersom jag inte är målgruppen....

Dagboken skulle kunna ge mer personlighet till sidan om du skrev ner reflektioner kring vad du stöter på på bc, fantasier du har eller annat som ger någon bild av hur du tänker och för dig. Lycka till

Ok, svider alltid med kritik, men när det är konstruktiv som din så är det sveda man kan ta till sig. Nu får jag erkänna jag inte har en välskräddad skjorta då 'finkläder' inte är min 'grej'. Faktum är att de få finkläder jag har är av varianten man kan köpa off the rack, dvs inga skräddarsydda saker. Men jag ser din poäng med andra bilder. Får se vad jag kan göra, blir lite intressant att få till vettiga bilder med lite avklätt utan någon som tar dem åt en.

Försökte med texten säga lite om mig själv utan att vara på om sex, trist att höra den är tråkig, tänkte mest vara ärlig, och vet inte riktigt vad jag ska skriva annars, men får väl försöka ändå...

Rensar dagboken då, får se när jag orkar komponera något nytt, är helt ärligt lite spak just nu då jag inte är på humör, för att uttrycka det milt.

Jag inser att detta kanske inte alltid är rätt forum för min del, men då det i princip aldrig fungerar med krogen och liknande så måste jag ju öka chanserna lite. Hoppas inte det låter desperat, det kanske gör det för människor utan problem att hitta 'vanliga' ragg och förhållanden och som bara är här för den där extra kryddan i livet...

Tackar för att du tog dig tid och var konstruktiv, det uppskattas!

sextörst skrev:
Tjejligan2 skrev:
sextörst skrev:

Ok, svider alltid med kritik, men när det är konstruktiv som din så är det sveda man kan ta till sig. Nu får jag erkänna jag inte har en välskräddad skjorta då 'finkläder' inte är min 'grej'. Faktum är att de få finkläder jag har är av varianten man kan köpa off the rack, dvs inga skräddarsydda saker. Men jag ser din poäng med andra bilder. Får se vad jag kan göra, blir lite intressant att få till vettiga bilder med lite avklätt utan någon som tar dem åt en.

Försökte med texten säga lite om mig själv utan att vara på om sex, trist att höra den är tråkig, tänkte mest vara ärlig, och vet inte riktigt vad jag ska skriva annars, men får väl försöka ändå...

Rensar dagboken då, får se när jag orkar komponera något nytt, är helt ärligt lite spak just nu då jag inte är på humör, för att uttrycka det milt.

Jag inser att detta kanske inte alltid är rätt forum för min del, men då det i princip aldrig fungerar med krogen och liknande så måste jag ju öka chanserna lite. Hoppas inte det låter desperat, det kanske gör det för människor utan problem att hitta 'vanliga' ragg och förhållanden och som bara är här för den där extra kryddan i livet...

Tackar för att du tog dig tid och var konstruktiv, det uppskattas!

Well, you did ask... Kollade lite på profilen igen efter dina ändringar, och den är bättre och mindre tråkig nu, även fast du inte ändrat mer än att du slopat dagboksinläggen och bilden så är det en tydlig och klar förbättring.

När det gäller kort och kläder - det är inte fel att köpa off the rack, men köp inget som inte sitter bra! En välskräddad skjorta kan mycket väl köpas off the rack, det handlar om hur den smickrar sin bärare. Bylsiga kläder gör att du ser lönnfet ut, och det känns inte som att du borde vara det när jag läser dina uppgifter.

Du behöver inte alls ha avklädda bilder för att locka sexpartners, men välklädda bilder funkar bättre än det du hade lagt upp. Du skrev att du är blyg, och det är helt ok att vara det. Återigen - om du inte är bekväm med avklätt så ska du inte lägga ut bilder som är avklädda. Tänk på att bilden ska reta fantasin och skapa ett intresse för att få veta/se mera. Klä dig som om du ska på finfest/en första dejt och ta kort. Hur du ser ut fem år in i relationen på en chipssöndag är liksom inte lika attraktivt. På't igen bara, du är på god väg. wink

246

Får höra att jag borde söka på en annan planet, med tanke på de krav jag har. F¨r även höra att jag är feg som inte har bilder.
Jag tycker nog att jag har hyfsat rimliga krav, med tanke på vad jag faktiskt söker.
Jag vet att tonen kanske är lite "hård" men den har blivit en nödvändighet!

Vad tycker ni? Ska jag söka på Mars eller Saturnus? Eller kanske fortsätta som nu: här och på andra kontaktsidor?

farmor skrev:

Får höra att jag borde söka på en annan planet, med tanke på de krav jag har. F¨r även höra att jag är feg som inte har bilder.
Jag tycker nog att jag har hyfsat rimliga krav, med tanke på vad jag faktiskt söker.

Vad tycker ni? Ska jag söka på Mars eller Saturnus? Eller kanske fortsätta som nu: här och på andra kontaktsidor?

Med tanke på att du söker något seriöst så ser jag inget tokfel. Men visst kan det du skrivit uppfattas lite olika, beroende på hur läsaren är. Tycker själv att det är tydligt och klart. Men vissa kan nog tolka det som hårt.

Nu vet inte jag hur männen i ditt ålderspann brukar kommunicera eller va de söker, men det kan nog vara lite svårt att hitta rätt här inne, även om det går.
Skulle fortsätta som du gör nu och se vad som händer, du kanske hittar någon intressant som analyserat och funderat på om de stämmer inte på det du skrivit.

248

FreddieK skrev:
farmor skrev:

Med tanke på att du söker något seriöst så ser jag inget tokfel. Men visst kan det du skrivit uppfattas lite olika, beroende på hur läsaren är. Tycker själv att det är tydligt och klart. Men vissa kan nog tolka det som hårt.

Nu vet inte jag hur männen i ditt ålderspann brukar kommunicera eller va de söker, men det kan nog vara lite svårt att hitta rätt här inne, även om det går.
Skulle fortsätta som du gör nu och se vad som händer, du kanske hittar någon intressant som analyserat och funderat på om de stämmer inte på det du skrivit.

Jag får de mejl som alla får.. "Hej", "Vill du se mej runka", "Knulla?", "Bajsa i min mun" osv.. Men även uppmaningar om att söka på andra platser, som Mötesplatsen, andra planeter, Pannkakan och liknande. Jag VET att det inte står något om VAR jag söker i övrigt, det är bara de som antar att jag inte fattat att detta är enda platsen..
Många gånger är tonen i mejlen väldigt otrevlig..
Ettordsmejl får inga svar alls. Otrevliga mejl k a n få gift tillbaka. Kollar alltid avsändarens profil, 95 av 100 har inte läst en bokstav av vad jag skrivit..

farmor skrev:

Jag är inte din målgrupp, men tycker att du ger ett ganska sarkastiskt och otrevligt intryck i profilen och det är möjligt att det triggar igång en del knas hos folk som inte förstår bättre. Det kanske inte är så mycket att bry sig om, knas kan man alltid sortera ut, men risken är att den där guldklimpen som döljer sig i massorna rynkar på näsan och blir ointresserad...

När jag läser din dagbok förstår jag varför du uttrycker dig som du gör lite bättre. Jag har också fått väldigt konstiga brev innan jag ändrade inställningarna för vem som får skriva till mig.

Självklart bestämmer du själv hur du vill ha det, men jag tycker att det finns en vinst i att plocka bort de giftiga dagboksinläggen och istället begränsa vilka som får skriva, både till profiltyp och ålder. Vill du inte ha brev från 17- eller 70-åringar, så ser du bara till att de inte kan skriva till dig. wink

Man vinner oftast på att visa sig från sin bästa sida och självklart finns det inget tvång på att visa bilder, men om du vill träffa någon som tycker om dig för din personlighet, så kan det finnas en poäng med att visa att den går att tycka om. Som profilen ser ut idag, förstår jag att man kan finna vissa utmaningar i det. Tyvärr så drar du fel uppmärksamhet just nu, och stöter nog bort en hel del personer som du kan ha intresse för.

Hoppas att det vänder och att du hittar det du söker.

250

Tjejligan2 skrev:
farmor skrev:

Jag är inte din målgrupp, men tycker att du ger ett ganska sarkastiskt och otrevligt intryck i profilen och det är möjligt att det triggar igång en del knas hos folk som inte förstår bättre. Det kanske inte är så mycket att bry sig om, knas kan man alltid sortera ut, men risken är att den där guldklimpen som döljer sig i massorna rynkar på näsan och blir ointresserad...

När jag läser din dagbok förstår jag varför du uttrycker dig som du gör lite bättre. Jag har också fått väldigt konstiga brev innan jag ändrade inställningarna för vem som får skriva till mig.

Självklart bestämmer du själv hur du vill ha det, men jag tycker att det finns en vinst i att plocka bort de giftiga dagboksinläggen och istället begränsa vilka som får skriva, både till profiltyp och ålder. Vill du inte ha brev från 17- eller 70-åringar, så ser du bara till att de inte kan skriva till dig. wink

Man vinner oftast på att visa sig från sin bästa sida och självklart finns det inget tvång på att visa bilder, men om du vill träffa någon som tycker om dig för din personlighet, så kan det finnas en poäng med att visa att den går att tycka om. Som profilen ser ut idag, förstår jag att man kan finna vissa utmaningar i det. Tyvärr så drar du fel uppmärksamhet just nu, och stöter nog bort en hel del personer som du kan ha intresse för.

Hoppas att det vänder och att du hittar det du söker.

Vill instämma i ovanstående. Upplever att din presentation vänder sig till de du inte är intresserad och inte till de vars uppmärksamhet du vill fånga. De du vill ha bryr sig troligen inte om att ens läsa din dagbok och de som inte intresserar dig läser förmodligen vare sig presentation eller dagbok.

Det där med bild ja. Det har sagts att en bild säger mer än tusen ord. Jag brukar tänka om de som inte har bild att de som likväl söker kontakt med dem är de som skiter totalt i vem de fångar bara de får knulla.
En bild behöver ju varken innehålla vare sig kön eller ansikte. Det som intresserar tex mig är en bild som visar personens kroppsspråk och hållning. Det säger mig mycket mer än en ansiktsbild.

Fö så anser jag att man ska försöka vara sig själv så mycket som möjligt i en presentation och inte skriva sånt man tror fångar någons intresse. Lyckas men med det så har man ju inte fångat någon som är intresserad av mig, utan den roll jag försöker spela.
Huruvida du gör det eller inte kan bara du avgöra.

För övrigt anser jag att nuvarande brevlåda på BC är under all kritik och bör ersättas med en modern fungerande lättöverskådlig motsvarighet. Sökbar och med möjlighet att sortera brev i konversationer och album.

Hade varit intressant med feedback på min profil om någon/några är sugna smile

Skulle gärna också få lite feedback på min profil av någon tjej!
Om ni har tid eller lust!

Serenade skrev:

Oj jösses vad mycket text. Den första delen känns som ett CV och kan kortas ner betydligt.
Plus för att du beskriver vad du söker

Life's too short for bad coffee and shitty sex

Inlandstjej skrev:
Serenade skrev:

Oj jösses vad mycket text. Den första delen känns som ett CV och kan kortas ner betydligt.

Jag föredrar utförliga profiltexter och har nog själv en av BCs längsta presentationer(funkar bra eftersom det sorterar bort många ointressanta kontakter som inte orkar bry sig om att läsa), så jag tycker inte att mycket text i en profil är av ondo i sig, så länge texten säger något om profilinnehavaren. Men såklart beror det på vad man söker. Tror att verbala personer i regel har större förkärlek för profiltexter som är välformulerade, om än något längre.

Första delen av presentationen behöver omarbetas. Du kan ta bort meningen med 16 personalities, och även sista stycket. Beskriv hellre att du studerar för att senare kunna ägna dig åt ditt reseintresse och drömyrke i kombination, eller något liknande.

Kikade även i dagboken, och där får man verkligen andnöd av all text. Orkade inte ens scrolla ned till första inlägget för att kunna läsa början av novellen... Även om du varnar för att det är långa inlägg, så är de på tok för långa för att tillföra något. Publicera novellerna på annat håll istället, och dela länken dit i ett PM vid intresse. Man orkar helt enkelt inte läsa i den form de nu är publicerade.

I övrigt så tycker jag att profilen är bra. Du ger ett trevligt, personligt och seriöst intryck. Bra profilbild som förstärker den bild man får av dig genom din text. Pluspoäng för att du inte lagt upp en kukbild som det första man ser.

Lycka till med dejtandet.

255 Senast ändrad av Erogen (2018-04-30 07.26)

Inlandstjej skrev:
Serenade skrev:

Nja inte var det så mycket text bortsett från novellerna. De sabbar dagboken totalt. Gör sig bättre i Forums novelldel tex. Har nog mer text än så i min egen profil.

Sen gissar jag att du bor i Lund och inte i lund.

För övrigt anser jag att nuvarande brevlåda på BC är under all kritik och bör ersättas med en modern fungerande lättöverskådlig motsvarighet. Sökbar och med möjlighet att sortera brev i konversationer och album.