Sv: Feedback på sin profil

Jag försöker attrahera män men gensvaret är svalt. Eller är det fel åldersgrupp som skriver. Vad kan jag förändra? Kärlek har jag redan så det söker jag inte.

227 Senast ändrad av Erogen (2017-12-10 18.50)

Visst är det konstigt. Jag får massa ointressanta mail som typ "avsugning i kväll?", men när jag sätter in en annons under kille söker kille så får jag inga svar och dessutom färre killar som kollar annonsen än då jag annonserar under kille söker tjej.
Vad kan man dra för slutsatser av detta? Typ att en kille som söker en kille har ungefär samma problem som en tjej som söker kille. Dvs massa ointressanta mail, men sällan något av intresse.

BC kanske inte är rätt ställe att vara på om man söker något mer än bara ett sprut!!

...

228

Skulle gärna vilja veta vad ni här inne på forumet tycker om min profil och ifall den kunde ändras lite, det är lika svårt att ordna sin profil som att skriva ett cv.
Har försökt att få ner en bas men ifall den är bre det vet jag inte det är därför jag frågar här

229

Cubbie skrev:

Skulle gärna vilja veta vad ni här inne på forumet tycker om min profil och ifall den kunde ändras lite, det är lika svårt att ordna sin profil som att skriva ett cv.
Har försökt att få ner en bas men ifall den är bre det vet jag inte det är därför jag frågar här

Du skulle kunna se över svenskan i presentationen. Din skrivna text ger ett ganska slarvigt intryck av dig som person. Åtminstone i mina ögon. Nu tillhör ju inte jag din målgrupp så det tar du som de vill, men precis som i en CV så kan det vara mödan värt att be någon hjälpa till med den språkliga utformningen.

De som skriver att de festdricker brukar jag vara lite undrande över. Det säger ju ingenting om hur man dricker. En del har fest varje dag och är det inte fest så blir det ju när man dricker. En del går på fest två gånger om året och det är ju stor skillnad mot varje dag.

Sen ett personligt tips och det var du ju själv lite inne på, undvik att vara för bred eller intetsägande i presentationen. Försök hellre vara rätt specifik i vad du söker. Mycket större chans att någon stannar till och ägnar dig en stunds extra uppmärksamhet. De som inte stannar till är ju ändå helt ointressanta då de inte har samma intressen som du.

Är det bara fitta du vill ha så är chanserna betydligt större på Mötesplatsen, Match eller övriga "normala" dejtingsajter

...

230 Senast ändrad av Empyreal100 (2018-01-11 21.39)

Mycket bra initiativ, men tyvärr tror jag att de som verkligen behöver detta är också de minst troliga att söka hjälp.

Måste dock säga att en av mina största turn-offs är de som inte kan lyfta fram ett brett och levande vokabulär i skrift. Vissa kanske tycker att det är pretentiöst, men för mig säger det något om hur mycket människor faktiskt tänker på vilka de faktiskt är. Menar då inte att alla som har ett brett vokabulär har god självinsikt, men det visar åtminstone för mig att du mer troligt har tänkt lite mer på vem du är, fast det är min elitiska åsikt.

Detta blev kanske ett sidospår, men det var det som slog mig iallafall.

Erogen skrev:
Cubbie skrev:

Du skulle kunna se över svenskan i presentationen. Din skrivna text ger ett ganska slarvigt intryck av dig som person. Åtminstone i mina ögon. Nu tillhör ju inte jag din målgrupp så det tar du som de vill, men precis som i en CV så kan det vara mödan värt att be någon hjälpa till med den språkliga utformningen.

De som skriver att de festdricker brukar jag vara lite undrande över. Det säger ju ingenting om hur man dricker. En del har fest varje dag och är det inte fest så blir det ju när man dricker. En del går på fest två gånger om året och det är ju stor skillnad mot varje dag.

Sen ett personligt tips och det var du ju själv lite inne på, undvik att vara för bred eller intetsägande i presentationen. Försök hellre vara rätt specifik i vad du söker. Mycket större chans att någon stannar till och ägnar dig en stunds extra uppmärksamhet. De som inte stannar till är ju ändå helt ointressanta då de inte har samma intressen som du.

Är det bara fitta du vill ha så är chanserna betydligt större på Mötesplatsen, Match eller övriga "normala" dejtingsajter

Håller med Erogen. Såg inte om du uppdaterat din profiltext efter att du fått feedback här i forumet, men det är fortfarande mycket som kan förbättras, både rent språkligt och helhetsmässigt.

Du skriver att du vill itta på saker utanför dörren. Menar du hitta, titta, sitta eller något annat?

Mellan raderna framstår du som ganska ointresserad av andra, och det förstärks av dina bilder. Det intrycket jag får är att du däremot är intresserad av att låta andra stöta på dig.

Det är lite grann som att gå in på krogen, gå fram till nån, säga hej, och sedan sätta sig i motsatt ände av lokalen och spela svår. Det krävs ENORMT mycket för att det ska skapa ett tillräckligt starkt intresse.

Våga bjuda lite mer på dig själv. Nu söker jag personligen inte efter killar här, men det är ändå trevligt att känna att det finns något genuint i en profil. Det genuina försvinner när man försöker applicera något som inte riktigt är en själv.

232 Senast ändrad av TolGBG (2018-02-09 22.59)

Hakar väl på denna tråden med mitt första inlägg på BC, vad tycker ni om profilen min? Mer bilder antar jag är ett plus, och är dagboken något att lägga tid på? Hur är formuleringen osv? smile

TolGBG skrev:

Hakar väl på denna tråden med mitt första inlägg på BC, vad tycker ni om profilen min? Mer bilder antar jag är ett plus, och är dagboken något att lägga tid på? Hur är formuleringen osv? smile

Bra profilbild, bra presentation innehållsmässigt, men jag skulle göra något åt alla stavfel om jag var du. De ger ett otroligt slafsigt intryck och signalerar att du inte bryr dig om detaljerna som gör helheten.

Nu är du inte min målgrupp, så det kanske inte spelar någon roll, men jag väljer bort personer som inte visar att de är uppmärksamma på detaljerna. Klarar de inte av sånt, så tänker jag att de är rätt ouppmärksamma i sängen också, vilket gör att jag tvivlar på att det är värt besväret.

Bortsett från det så är det en trevlig och välkomnande profil, men stavfelen drar ner helhetsintrycket ordentligt.

234

TolGBG skrev:

Jag är ju inte heller din målgrupp, men instämmer i att det är en rätt vettigt skriven presentation.
Det jag hänger upp mig på är att du har en enda bild i dina album och det är samma som på presentationen. Känns onödigt och smått irriterande att klicka för att få se samma sak igen.

Nu vet jag att det är otroligt vanligt här på BC och beror förmodligen på att bilderna man laddar upp liksom bara hamnar där. Så ta bort presentationsbilden ur albumet, eller släng dit några andra också.
Mitt tips.

...

235

Erogen skrev:
TolGBG skrev:

Jag är ju inte heller din målgrupp, men instämmer i att det är en rätt vettigt skriven presentation.
Det jag hänger upp mig på är att du har en enda bild i dina album och det är samma som på presentationen. Känns onödigt och smått irriterande att klicka för att få se samma sak igen.

Nu vet jag att det är otroligt vanligt här på BC och beror förmodligen på att bilderna man laddar upp liksom bara hamnar där. Så ta bort presentationsbilden ur albumet, eller släng dit några andra också.
Mitt tips.

Jaha trodde den behövde vara där, tar bort på en gång! Tack för tipset ^^

236

TolGBG skrev:
Erogen skrev:
TolGBG skrev:

Mitt tips.

Jaha trodde den behövde vara där, tar bort på en gång! Tack för tipset ^^

Ser mycket bättre ut smile

...

237

TolGBG skrev:

"Är ute efter engångs flint"
Förutom särskrivningen, ska ni träffas vid ett tillfälle, raka av er håret och jämföra flintarna?

"Är dominat av mig, men har inget emot en kvinna som vet vad hon vill och tar kontroll. Vill gärna träffa någon som vill utforska det mesta inom BDSM och visar mig nya grejer!"
Du lär aldrig träffa en undergiven tjej som ska visa dig hur man är dominant (som alltså stavas så).

"Du måste dock vara diskret, ren och inte ha något emot att använda kondom"
Ganska förvirrande för din heterosexuella målgrupp.

238

Abacus skrev:

Förvirrande på vilket vis? Jag förstår inte vad det är som skulle vara just förvirrande.

Abacus skrev:

"Är dominat av mig, men har inget emot en kvinna som vet vad hon vill och tar kontroll. Vill gärna träffa någon som vill utforska det mesta inom BDSM och visar mig nya grejer!"
Du lär aldrig träffa en undergiven tjej som ska visa dig hur man är dominant (som alltså stavas så).

Inte? Jag skulle då bra mycket hellre träffa någon dominant som erkänner att hen är ny och ovan och tydligt visar att hen är villig att lära sig och ta till sig av min feedback, än att träffa nån av alla dussinmän som deklarerar hur dominanta de är och tror att de vet bäst och inbillar sig att deras standardrepertoar funkar lika på alla.
Men jag kanske inte är "tjej" nog för att mina preferenser ska räknas.

239

mirjam skrev:
Abacus skrev:

Förvirrande på vilket vis? Jag förstår inte vad det är som skulle vara just förvirrande.

Ta det jag skriver med lite ironi. Men läser man ordagrant så blir det lite märkligt när det är en tjej som söks - "Du måste inte ha något emot att använda kondom". Vem använder kondom - en kille eller en tjej?

Abacus skrev:

Inte? Jag skulle då bra mycket hellre träffa någon dominant som erkänner att hen är ny och ovan och tydligt visar att hen är villig att lära sig och ta till sig av min feedback, än att träffa nån av alla dussinmän som deklarerar hur dominanta de är och tror att de vet bäst och inbillar sig att deras standardrepertoar funkar lika på alla.
Men jag kanske inte är "tjej" nog för att mina preferenser ska räknas.

Jag håller inte med. Jag tror de flesta undergivna tjejer/kvinnor inte är intresserade av att visa hur en man ska vara dominant. Det ska han liksom klara av ändå. Men självklart finns det undantag. Du är uppenbarligen ett.

Abacus skrev:

Jag håller inte med. Jag tror de flesta undergivna tjejer/kvinnor inte är intresserade av att visa hur en man ska vara dominant. Det ska han liksom klara av ändå. Men självklart finns det undantag. Du är uppenbarligen ett.

Dominans sitter mer i utstrålning och personlighet än i ord och handling. Antingen är man det eller så inte. Ska man försöka spela dominant blir det bara löjligt. Jag skulle aldrig kunna lita på en dominant som inte utstrålar att han är det.

Life's too short for bad coffee and shitty sex