Tråd: Kluven

Hallå där! en liten stor fråga här... Jag är en kille i 20-års åldern som för tillfället har flickvän. Vi träffades i somras när jag var hemma (studerar på annan ort) och har nu ett distansförhållande. Så till saken, Tidigare år har jag ibland träffat en kille för sex, ja du läste rätt. Detta då jag tänder extremt på att få kuk i analen och munnen, men har aldrig i mitt liv varit attraherad av en kille känslomässigt och är inte det nu heller. Saken är dock den att jag saknar sexet som jag haft med killar, det är något speciellt skönt med det, men jag vill ju inte heller vara otrogen mot en person som jag för första gången i mitt liv kan se en framtid med, så hur fan ska man göra detta?... tacksam för svar. kanske någon annan har varit i samma sits?

Sv: Kluven

Kan du prata öppet med den här tjejen? Du kanske kan försiktigt nämna att du har haft sex med killar innan du träffade henne. Reagerar hon positivt på det så kan du ju fråga om det är ok att du träffar killar då ni inte är på samma ort. Och poängtera att det enbart handlar om det sexuella.

För att smyga in i samtalet kan du ju nämna något om en kompis till dig som är bisexuell och se hur hon reagerar på ämnet.

[Nedanstående textstycke är en automatisk signatur.]

1. Säg inget här som du inte kan stå för öga mot öga.
2. Generellt sett så är alla generaliseringar felaktiga.

3 Senast ändrad av Sancha Panza (2017-01-11 18.24)

Jag trodde alla som är unga idag definierade sig som bisexuella tills dess en eventuell motsats är kristallklar? För att slippa den där jobbiga processen med "att komma ut". Eller så är det ett storstadsfenomen?

Nåväl. Om ni har kommit överens om att vara sexuellt exklusiva och du dessutom har låtit henne veta att du är hetero så blir det nog knepigt. Har du däremot inte sagt så mycket - och inte hon heller - och relationen bara brakade på i en yra av förälskelse och kåthet så är läget ett annat. Ta upp ett samtal om sexuella preferenser och om relationsformer och säg att du tycker att det är bra att komma överens om vad som gäller. Och inte minst om hur ni ska gå tillväga om någon av er råkar utvecklas eller upptäcka något nytt hos sig själv. (Tro mig, det händer i de bästa familjer!)

BC är inte världens bästa ställe för att få progressiva råd i den här typen av frågor. Om du pluggar på en hyfsat stor ort finns kanske en RFSU-förening? Ta kontakt med dem och kolla vad de har för resurser i form av föreläsningar eller samtalsgrupper. Eller Studenthälsan? (Eller vad det nu heter på just din ort.)

4 Senast ändrad av Stenungsunds-par (2017-01-11 18.17)

Himla synd att så många (killar) är så rädda för att berätta om sin läggning för sin käresta.. Facit på om rädslan var befogad får man dock först när man väl berättar.. Om rädslan visar sig vara obefogad så återstår dock att samtala kring själva begäret, och det kan nog vara en helt annan femma, inte minst i en stark förälskelsefas..
Tja, jag har egentligen inga bra råd faktiskt..
Min alldeles egna erfarenhet är att jag berättade om min bi-läggning för min (nu fd) älskling redan efter nån vecka.. Har sällan varit så nervös i mitt liv, även om jag inte trodde att hon skulle göra slut.. Men gud vad skönt att ha berättat det smile.. och som tur var så tog hon det väldigt bra, hon tyckte det var "häftigt", och att jag berättade gjorde att jag växte ännu mer i hennes ögon smile.. Men som sagt, att däremot förklara att man har ett starkt begär parallellt med förhållandet, det kan vara betydligt klurigare ;/.

Mvh killen i paret smile

Tack alla för jättebra svar! vet inte hur många som sett, men la även ut en "kontaktannons" med samma text, för det brukar ofta vara fler som läser där, och fick även många svar där.