Sv: Vilket mått är välutrustat?

Sancha Panza skrev:

Nåväl, inspirerad av ovanstående gav jag mig till att mäta mina dongar. Den jag tycker är skön och bra är 13x11. Den jag ratat är 16X15. Nu fungerar äkta vara på ett litet annat sätt än leksaker, men längre än den sistnämnda är uteslutet.

Så jag tänker att de män som bekymrar sig om storleken nog inte har haft sex med så värst många kvinnor?

Det precis stämmer väl ungefär med vad jag upplevt också. Alla är givetvis olika, men generellt sett är min erfarenhet den att det är rätt många som tycker man är för stor snarare än att de gillar det. Det har ju varit några förhållanden som inte fungerat av just det anledningen.

Och även bland de som inte har problem med att den är stor finns det andra negativa bieffekter. Det är få som klarar av att ge oralsex utan att sätta tänderna i ollonet (och då kan man lika gärna skita i det, för det är fan inte skönt) och analsex är i princip uteslutet även med kvinnor som annars tycker det är skönt.

Så nej, en stor kuk är definitivt inte bara av godo.

Det är bra att läsa. Läs mer böcker. Läs mer noveller. Läs mina noveller!

För egen del så går alltid grov före lång. Många män verkar tro att storlek handlar om längd men det är ju bara halva sanningen. En lång, men smal, kuk är inget jag tycker om. Men grov är riktigt skönt smile
Oftast är det mannen själv som är lite fixerad vid storlek, inte kvinnan. Jag fungerar nog som de flesta kvinnor, storlek är egalt. Gillar vi mannen som som kuken sitter på, så gillar vi kuken smile och sex är ju så mycket mer än kuk, en härlig tunga är nästan ännu bättre...

48 Senast ändrad av Sancha Panza (2017-01-22 12.24)

WickedLester skrev:

För egen del så går alltid grov före lång. Många män verkar tro att storlek handlar om längd men det är ju bara halva sanningen. En lång, men smal, kuk är inget jag tycker om. Men grov är riktigt skönt smile
Oftast är det mannen själv som är lite fixerad vid storlek, inte kvinnan. Jag fungerar nog som de flesta kvinnor, storlek är egalt. Gillar vi mannen som som kuken sitter på, så gillar vi kuken smile och sex är ju så mycket mer än kuk, en härlig tunga är nästan ännu bättre...

Och väldigt många människor (även kvinnor) lägger skulden på sina tillkortakommanden - i vilket sammanhang det än må vara - på någonting som inte går att förändra. Det är liksom enklast så. Eller så är martyrskap en sexuell njutningsform för väldigt många?

Själv tänker jag på min kropp och min hjärna på samma sätt som på min leksakslåda: Vad har jag och hur kan jag på bästa sätt kombinera det så att min partner får sig en resa han sent ska glömma.

Håller med animaux i mycket som han skrev. det verkar finnas mycket okunskap i ämnet. och så läggs det för mycket tankar på ämnet. när man träffar någon ute på krogen eller liknande så kommer ju inte frågan på talan. men när folk söker här på bc så är det väldigt ofta ett stort krav. nu har jag större än medel (tänker inte skriva det här, har inte gjort det i profilen heller) både i omkrets och längd, men aldrig haft klagomål. finns ju så mycket som  man kan göra för att underlätta sex akten och har man gjort det så bör allt gå bra.

allt är ju så olika ifrån person till person. som ett favorit talesätt som jag gillar "lite mer än lagom är alltid bäst"

Allt över medel borde väl anses för välutrustat och då måste man först ha koll på vad snittet är och det debatteras ju ständigt? Men jag misstänker att det också är nåt mer. Kanske när kuken är uppenbart betydligt större än snittet?
Om man kollar i kontaktannonserna när par söker killar brukar det ofta vara 20 cm eller större man vill ha. Skulle tro att det är så för att 20 cm verkar vara en magisk gräns. 20 cm funkar som en garanti för att den är stor och "porrig" kanske? Sen finns det ju de som vill ha lite mindre, och en del som inte nöjer sig med mindre än 25. Så det är väl olika vad folk tycker. Som vanligt.

51

Jag personligen föredrar 20+ cm kukar. De är både mer estetiskt vackra att se på samt är skönare enligt mig. De får gärna va av modell grövre.

52 Senast ändrad av parvisa (2017-02-20 22.07)

generös skrev:

Allt över medel borde väl anses för välutrustat och då måste man först ha koll på vad snittet är och det debatteras ju ständigt? Men jag misstänker att det också är nåt mer. Kanske när kuken är uppenbart betydligt större än snittet?
Om man kollar i kontaktannonserna när par söker killar brukar det ofta vara 20 cm eller större man vill ha. Skulle tro att det är så för att 20 cm verkar vara en magisk gräns. 20 cm funkar som en garanti för att den är stor och "porrig" kanske? Sen finns det ju de som vill ha lite mindre, och en del som inte nöjer sig med mindre än 25. Så det är väl olika vad folk tycker. Som vanligt.

Det var en väldig fixering av killar att de tror att tjejer/par nästan alltid söker män med långa kukar.
För att göra detta vetenskapligt och oantastligt gjorde jag en genom gång av de senaste annonserna där par söker kille resp tjej söker kille. Jag gick igenom två sidor för vardera kategorin.

Så här ser resultatet ut:

1. Par söker kille
Inget angivet      — 30
Stor kuk/motsv.  — 13
Högst 18 cm (!)   — 1

Min reflektion här när jag kollade annonserna är att det i många fall känns som det är mannen som ställt kraven, ofta känns det som om det inte ens finns någon kvinna i paret.

2. Tjej söker kille
Inget angivet     — 42
Stor kuk/motsv. — 6

Slutsats (sic!)  De allra flesta säger inget om storlek. Att tjejerna i ännu mindre grad anger storlek stödjer väl min reflektion om att det kanske ofta är män som anger krav på storlek.

generös skrev:

parvisa skrev:

Det var en väldig fixering av killar att de tror att tjejer/par nästan alltid söker män med långa kukar.
För att göra detta vetenskapligt och oantastligt gjorde jag en genom gång av de senaste annonserna där par söker kvinna resp tjej söker kille. Jag gick igenom två sidor för vardera kategorin.

1. Par söker kille
Inget angivet      — 30
Stor kuk/motsv.  — 13
Högst 18 cm (!)   — 1

Min reflektion här när jag kollade annonserna är att det i många fall känns som det är mannen som ställt kraven, ofta känns det som om det inte ens finns någon kvinna i paret.

2. Tjej söker kille
Inget angivet     — 42
Stor kuk/motsv. — 6

Slutsats (sic!)  De allra flesta säger inget om storlek. Att tjejerna i ännu mindre grad anger storlek stödjer väl min reflektion om att det kanske ofta är män som anger krav på storlek.

Skrivit om det här i min dagbok. Att det är en fixering av välutrustade som inte känns helt verklighetsförankrad. En kul grej?

54

En fundering: Är det så att just önskemål om specifik storlek är det enda krav som män faktiskt både noterar och respekterar (=de skriver inte) i en profiltext eller annons?

Ytterligare en fundering: Är kraven på rejäl storlek ett sätt för såväl par som kvinnor ett slags säkerhetsgrej för att kunna backa ur på objektivt mätbara grunder? Genomsnittet, dvs. toppen på normalfördelningskurvan ska enligt uppgift ligga på 13 cm. Det innebär att det torde vara rätt tunnsått med 20+.

http://nyheteridag.se/unik-statistik-av … pa-dildos/

parvisa skrev:

För att göra detta vetenskapligt och oantastligt gjorde jag en genom gång av de senaste annonserna där par söker kvinna resp tjej söker kille. Jag gick igenom två sidor för vardera kategorin.

1. Par söker kille
Inget angivet      — 30
Stor kuk/motsv.  — 13
Högst 18 cm (!)   — 1

2. Tjej söker kille
Inget angivet     — 42
Stor kuk/motsv. — 6

Jag har träffat på en otrolig mängd karlar som varit väldigt fascinerade av stora kukar. Får väldigt ofta frågan: "Har han stor kuk?" av andra män, eller " Vill du inte testa en kille med riktigt stor kuk?"
Själv gillar jag kukar i de flesta storlekar, men helst under 18 cm i längd. Vad ska man med en jätte till när ändå bara hälften går in?

Life's too short for bad coffee and shitty sex

parvisa skrev:
generös skrev:

För att göra detta vetenskapligt och oantastligt gjorde jag en genom gång av de senaste annonserna där par söker kille resp tjej söker kille. Jag gick igenom två sidor för vardera kategorin.

1. Par söker kille
Inget angivet      — 30
Stor kuk/motsv.  — 13
Högst 18 cm (!)   — 1

2. Tjej söker kille
Inget angivet     — 42
Stor kuk/motsv. — 6

Bra att du gjorde statistiken. Min poäng var inte att alla söker efter välutrustade, men när de gör det uttalat är 20 cm ett vanligt mått. Skulle ha förtydligat att det inte är alla som vill ha stor. Jag tror tvärtom att de flesta (kvinnor) inte fäster så stor vikt vid storleken. Misstänker att du är inne på samma spår?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25487360

Är det nån som kan förklara vad som står i denna artikel. Fattar inte ett dyft. Jo engelskan begriper jag, men måtten som presenteras förstår jag verkligen inte.

...

Man har gått igenom den vetenskapliga litteraturen avseende penismätningar, där mätningarna utförts av professionell medicinsk personal, som använt standardprocedurer. Varje studie hade minst 50 deltagare.

Man har uteslutit tex studier där man tagit med fall med medfödda penismissbildningar, fått operationer utförda på penis, eller sådana som inkluderar fall med som klagar över liten penisstorlek eller erektionsproblem.

Medellängden för en erigerad penis var för 692 individer 13,12 cm och medelomkretsen för 381 män 11,66 cm.
Trots att man samlat ett enormt material (15 521 män) hade man mätt upp erigerade penisar hos förvånansvärt få män.

Denna studie bekräftar tidigare observationer, nämligen att medelpenisen är betydligt mindre än man tror, och ffa betydligt mindre än BC-snittet.

Nu kan man väl misstänka att det är ett urval av män med litet större organ som väljer att bli medlemmar i BC. Samma sak kan även gälla vilka män som ställer upp i studier av penismätningar.