Tråd: Varning: Teka/Carambole - Sexnätverk 6000-7000 medlemmar - Tråd 3

Varning för följande bedrägeri...
Återigen så har bedragaren återkommit för att försöka att få pengar, denna gång är det inte en PR-adress som pengarna ska skickas till,
utan ett bankkonto 5016-0078326 (SEB-banken). Bankkontoret ligger på Kusttorget 1, 405 04 Göteborg. Har ni blivit lurade tycker jag ni ska polisanmäla det, samt slå en signal till banken och berätta att det är en bedragare som har konto hos dem.

Se de andra två trådarna i Varnings-forumet.

Användarnamn

Sugen_kvinna45

E-postadresser som används

kvinna6@hotmail.com
kvinna66@live.se
sexigtomtemor@gmail.com

Meddelanden som skickas via BC

Hejsan...spännande att du visade intresse av mig, är en trevlig mysig spännande kvinna i sina bästa år, har ett snyggt o fräscht yttre o en kvinnlig kropp, söker en seriös spännande man som gillar att förgylla livet med lite spännande sex ibland.
Som du säkert förstår har jag fått massor av svar, sänder ett svar till några st så får jag se vad som händer, kommer nog att ta bort mig från BC, men vi kan väl hålla kontakt via mail.......Kram

..sitter på jobbet o har fullt upp som vanligt, men lite sugen blir man ju när man tittar in...men maila gärna så svarar jag när jag får tid..puss.
sexigtomtemor@gmail.com

Hejsan igen..just kommit till jobbet o fått en kopp kaffe, visst blir man lite pirrig i trosan när man tittar in här..maila om du vill, för nu skall jag jobba.

Meddelanden som skickas via e-post

Jag är en gift kvinna, jag bor i Göteborg men är mycket på resnade fot.

Om du är nyfiken på hur jag ser ut kan jag kanske beskriva mig lite.
Jag är ca 170 lång och väger ca 63 kg, är blond..har väl mina former på rätt ställe, är väl ingen bystdrottning men är nöjd med mina bröst..
Jag klär mig ofta kvinnligt, gärna i en lite kortare snäv kjol och då gärna i
ett par högklackade skor.

Jag är med i ett spännande nätverk,det har funnits sedan 1985 o är även stort i Norge.
Hela nätverket går ut på att man träffas ute på offentliga ställen,tex på kafe, badplatser, pubar,hotell och dansställen.
Det finns en lista på alla kontaktytor och vilka tider och dagar som är mest frekventerat.
Det finns i dom större städerna,och det är ca 6000-7000 medlemmar. 

Det fina med kråksången är att man har kännetecken på varandra när man ses
ute,tex kvinnorna har aldrig sin lillfingernagel målad..och när man sitter och
fikar så lägger man två sockerbitar på varandra.

På så sätt är ju isen bruten, och man
slipper spilla en massa tid att ragga i onödan.
Det finns även en mycket bra hemsida som du får adressen till och en kod som
du kan logga in när du vill.

Nu undrar du vad det kostar...det kostar 350:- och det betalar du bara en
gång..sedan hoppas jag att du värvar fler, för ju fler vi blir ju
trevligare blir det.
Det är nästan lika många kvinnor par och män som är med, det är många gifta som
är ute och busar runt lite, så därför är vi mycket diskreta.
Det är en stor blandning på åldrar, yngsta är väl kanske 18 år o äldst är ca 65.
Hoppas nu att du är nyfiken på mig o på nätverket, vem vet vi kanske kan gå
och ta en öl du och jag, jag sänder med mitt nallenr i infot som du får när du gått med.

Du kan bet in på mitt konto, jag har SEB banken
C Andersson
Kontonr: 5016-0078326

Du kan väl maila så fort du har bet in, jag håller lite koll
på mitt konto
Jag sänder med mitt nallenr i infot sedan, så kan du slå en pling, men ring
helst efter kl 17.00, lite lättare att prata då..

Pussar där du helst vill ha den från en seriös spännande kvinna i en
vinterkort kjol.

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

Sv: Varning: Teka/Carambole - Sexnätverk 6000-7000 medlemmar - Tråd 3

Hon är också känd som "Klack Kvinna"  med e-mail "kvinnaikjoloklackar@hotmail.com"

3

Den här personen har jag på min MSN+På min Facebook sida.Hon har hört av sig flera ggr jag har varit nära och gå på den här grejen.Det var ju tur att jag såg det här på den här sajten.

4

nytt bank nr... i nytt mail idag

C Andersson
Kontonr: 5016-2979584.   märk din inbet med din mailadress.

VARNING!!

singelmannen74 skrev:

C Andersson

VARNING!!

Jag antar att du även här gjort en rapportering av det mailet?! smile

Möjligheterna är alltid större än problemen.
*Regler för forumet klicka här

6

hot_n_sweet skrev:
singelmannen74 skrev:

C Andersson

VARNING!!

Jag antar att du även här gjort en rapportering av det mailet?! smile

Nej

det leder aldrig till något men, jag skrev till SEB angående användningen av deras nr....

Vem vet vad det leder till

7 Senast ändrad av tveksamt (2012-12-11 21.39)

singelmannen74 skrev:

Nej

det leder aldrig till något [...]

Det där är en dålig inställning. Om ingen anmäler är det ju självklart att inget händer.. Om däremot alla skulle anmäla sådana här dumheter så blir det ju så mycket tydligare vilket problem det kanske är, eller vilka metoder personen/personerna använder osv.
Ju mer information man kan ge till någon som försöker stoppa dumheter desto lättare är det.

Om jag tar lite siffror ur huvudet för att göra ett exempel:
Säg att det i sverige begås ca 17 000 sexualbrott om året (ganska nära sanningen, borträknat mörkertalet), och att andelen fall som klaras upp är 30% (helt taget ur luften), betyder det att du skulle låta bli att anmäla om du blev våldtagen (gud förbjude)?
Oavsett chansen att något klaras upp är det viktigt att rapportera bedrägeriförsök eller andra brott, annars får vi ett klassiskt fall av 'syns det inte så finns det inte' och då blir det absolut inte bättre!

Edit: citatet tillrättat.

Ett bra argument behöver ingen hög röst
Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
-----------------------------------------------------------------------------
Forumregler

8

tveksamt skrev:
singelmannen74 skrev:

Nej

det leder aldrig till något...

Det där är en dålig inställning. Om ingen anmäler är det ju självklart att inget händer.. Om däremot alla skulle anmäla sådana här dumheter så blir det ju så mycket tydligare vilket problem det kanske är, eller vilka metoder personen/personerna använder osv.
Ju mer information man kan ge till någon som försöker stoppa dumheter desto lättare är det.

Om jag tar lite siffror ur huvudet för att göra ett exempel:
Säg att det i sverige begås ca 17 000 sexualbrott om året (ganska nära sanningen, borträknat mörkertalet), och att andelen fall som klaras upp är 30% (helt taget ur luften), betyder det att du skulle låta bli att anmäla om du blev våldtagen (gud förbjude)?
Oavsett chansen att något klaras upp är det viktigt att rapportera bedrägeriförsök eller andra brott, annars får vi ett klassiskt fall av 'syns det inte så finns det inte' och då blir det absolut inte bättre!

verkar som du inte läste allt jag skrev....

skrev faktiskt till SEB.... 

Och nej tack till person angrep, se dig själv som anmäld.

singelmannen74 skrev:

Så du har inga problem med att anmäla en av forumets moderatorer för personangrepp (vilket det nu än skulle vara) när han bara är saklig och berättar vad du borde göra, men du har problem med att inte rapportera bedragare till webmaster så han kan svartlista dom från denna sidan!
Vad hjälper det att du kontaktar SEB? Tror du inte dom har fler bankkonton att använda sig av. SEB kan ju inte hindra dom från att fortsätta använda sig av BC med andra bankkonton och då utsätta andra för bedrägeri. Så med andra ord så hjälper du delvis denna bedragaren att fortsätta sin verksamhet.

Det är absolut inte fel att du kontakta SEB, men du skulle även rapporterat profilen.

Sen får du gärna vara lite tydligare när du gör en rapportering. Tex vad är det som är ett personangrepp och vad är det som är felciterat. Som din rapportering är nu så är den ofullständig och så otydlig att det inte går att ta ställning till någon åtgärd. Du är välkommen att göra en ny tydlig rapportering så ska jag ta en titt på den.

10

hot_n_sweet skrev:
singelmannen74 skrev:

ed att inte rapportera bedragare till webmaster så han kan svartlista dom från denna sidan!

Det är absolut fel

Sen får du gärna vara lite tydligare när du gör en rapportering. Tex vad är det som är ett personangrepp och vad är det som är felciterat. Som din rapportering är nu så är den ofullständig och så otydlig att det inte går att ta ställning till någon åtgärd. den.

Jaså ska man anmäla till er webmaster?  det var ju ett e-mail ??

Ska man citera någon så ska man ta med all text o inte utelämna något.

Men okej.

Det finns ingen regel för hur mycke eller lite man måste citera, däremot så måste citatet vara citerat så att det går ihop med ens svar. Dessutom står ju ditt inlägg precis ovanför och eftersom man ska läsa alla inlägg som skrivits tidigare så kommer hela ditt att läsas. Sen så va det just det om att du inte hade rapporterat profilen som va relevant för tveksamt's inlägg, därför tog endast detta med i citatet.

Ja, alla rapporteringar man gör på medlemssidan, mail, annonser, profiler etc, går till webmaster.

@singelmannen74, jag har saxat följande från Wikipedia:

Ett citat ska redovisas ordagrant inom citationstecken (vilka ibland ersätts med dubbelprimtecken, till exempel då en skrivmaskin saknar riktiga citattecken) eller utbrutet som ett blockcitat, så att det är klart avgränsat från den egna texten. Det bör (minst) anges vem som har sagt det och var det sagts. Det ska inte råda några tvivel om vem som har sagt en sak: den som citerar eller den citerade. Det får heller inte råda någon oklarhet i vad den citerade verkligen sagt; källan får inte förvanskas. Citatet ska även vara en exakt återgivning av vad som står i källan, inklusive stavning, interpunktion och eventuell kursivering (då citat översätts måste man göra en avvägning mellan form och innehåll med hänsyn till citatets natur).
[...]
Uteslutna ord markeras med uteslutningstecken inom hakparenteser ("[…]"). Uteslutningar får inte medföra att innebörden förvanskas eller att information som är viktig för sammanhanget tas bort.

Jag tog alltså med det jag tyckte var relevant för min fortsatta argumentation. Det fel jag gjorde var att jag skulle ha satt mina tre punkter inom hakparanteser (numera korrigerat).
Jag ser därför inget fel med min citering.

Du får gärna specificera mer vad du anser vara ett personangrepp i mitt inlägg, jag har läst igenom det igen och ser det inte, men eftersom sådant inte ska förekomma här så är jag väldigt intresserad av vad du menar. Jag skulle dock föredra att du skickar dina anmärkningar direkt till mig då vi heller inte ska gå för mycket OT i den här tråden. Vill du inte ta det med mig så är jag övertygad om att någon av de andra moderatorerna kan ta emot meddelanden från killar också, och hänvisar du till den här tråden så blir det alldeles säkert läst.

Ett bra argument behöver ingen hög röst
Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
-----------------------------------------------------------------------------
Forumregler

13

webmaster skrev:

Varning för följande bedrägeri...
Återigen så har bedragaren återkommit för att försöka att få pengar, denna gång är det inte en PR-adress som pengarna ska skickas till,
utan ett bankkonto 5016-0078326 (SEB-banken). Bankkontoret ligger på Kusttorget 1, 405 04 Göteborg. Har ni blivit lurade tycker jag ni ska polisanmäla det, samt slå en signal till banken och berätta att det är en bedragare som har konto hos dem.

Se de andra två trådarna i Varnings-forumet.

Användarnamn

Sugen_kvinna45

E-postadresser som används

kvinna6@hotmail.com
kvinna66@live.se
sexigtomtemor@gmail.com

Meddelanden som skickas via BC

Hejsan...spännande att du visade intresse av mig, är en trevlig mysig spännande kvinna i sina bästa år, har ett snyggt o fräscht yttre o en kvinnlig kropp, söker en seriös spännande man som gillar att förgylla livet med lite spännande sex ibland.
Som du säkert förstår har jag fått massor av svar, sänder ett svar till några st så får jag se vad som händer, kommer nog att ta bort mig från BC, men vi kan väl hålla kontakt via mail.......Kram

..sitter på jobbet o har fullt upp som vanligt, men lite sugen blir man ju när man tittar in...men maila gärna så svarar jag när jag får tid..puss.
sexigtomtemor@gmail.com

Hejsan igen..just kommit till jobbet o fått en kopp kaffe, visst blir man lite pirrig i trosan när man tittar in här..maila om du vill, för nu skall jag jobba.

Meddelanden som skickas via e-post

Jag är en gift kvinna, jag bor i Göteborg men är mycket på resnade fot.

Om du är nyfiken på hur jag ser ut kan jag kanske beskriva mig lite.
Jag är ca 170 lång och väger ca 63 kg, är blond..har väl mina former på rätt ställe, är väl ingen bystdrottning men är nöjd med mina bröst..
Jag klär mig ofta kvinnligt, gärna i en lite kortare snäv kjol och då gärna i
ett par högklackade skor.

Jag är med i ett spännande nätverk,det har funnits sedan 1985 o är även stort i Norge.
Hela nätverket går ut på att man träffas ute på offentliga ställen,tex på kafe, badplatser, pubar,hotell och dansställen.
Det finns en lista på alla kontaktytor och vilka tider och dagar som är mest frekventerat.
Det finns i dom större städerna,och det är ca 6000-7000 medlemmar. 

Det fina med kråksången är att man har kännetecken på varandra när man ses
ute,tex kvinnorna har aldrig sin lillfingernagel målad..och när man sitter och
fikar så lägger man två sockerbitar på varandra.

På så sätt är ju isen bruten, och man
slipper spilla en massa tid att ragga i onödan.
Det finns även en mycket bra hemsida som du får adressen till och en kod som
du kan logga in när du vill.

Nu undrar du vad det kostar...det kostar 350:- och det betalar du bara en
gång..sedan hoppas jag att du värvar fler, för ju fler vi blir ju
trevligare blir det.
Det är nästan lika många kvinnor par och män som är med, det är många gifta som
är ute och busar runt lite, så därför är vi mycket diskreta.
Det är en stor blandning på åldrar, yngsta är väl kanske 18 år o äldst är ca 65.
Hoppas nu att du är nyfiken på mig o på nätverket, vem vet vi kanske kan gå
och ta en öl du och jag, jag sänder med mitt nallenr i infot som du får när du gått med.

C Andersson
Kontonr: 5016-0078326

Du kan väl maila så fort du har bet in, jag håller lite koll
på mitt konto
Jag sänder med mitt nallenr i infot sedan, så kan du slå en pling, men ring
helst efter kl 17.00, lite lättare att prata då..

Pussar där du helst vill ha den från en seriös spännande kvinna i en
vinterkort kjol.