151 Senast ändrad av Lila-2000 (2014-02-22 20.48)

Sv: Bildmappar och nytt "bildsystem"

Hej, jag har några förslag för bildfunktionen.

1. Gör möjligt i beskäringssteget att beskära "utanför" bilden, så att hela bilden ryms i den lilla rutan - det som man beskurit "utanför" maskas med vitt/grått. Detta för att man ska kunna få snygg beskäring av bilder som har "fel format" typ kvadratiska - jag ser många bilder på sidan som har fel format och som beskurits "halvt" så att huvudmotivet inte ryms.

2. Gör möjligt för plusmedlemmar att kunna ha större bilder eller bilder i högre upplösning. Originalet på bildsidan kan tex. göras klickbart och man kan då se "originalet"? Något åt det hållet.. Originalet kan ju vara skalat även det, men 250x370 känns ju lite gammaldags.. Om bandbredden blir problem kan man kanske istället begränsa datamängden man kan lagra, istället för antalet bilder?

3. Röstningssystem? Precis som på profilen, fast för bilden? Vore kul att kunna se vilken/vilka bilder som "går hem" och vilka som är ointressanta? smile

Övrigt tycker jag bildfunktionen är mycket bra, det finns många andra sajter som skulle behöva ta efter den här!

152

Sv: Bildmappar och nytt "bildsystem"

Hej,
Då detta system förmodligen är byggt på php, bör vi användare (som många andra har nämnt) kunna b l a ladda upp större bilder, och kanske inte bara plusmedlemmar. En lightboxfunktion hade också varit ok.

Ärligt talat är jag också lite trött på den föråldrade layouten och platta UI:n. Ja, jag vet vad jag pratar om.
Det är simpla och snabba åtgärder som bör göras för att faktiskt komma i framkant när det gäller legitima tjänster. Jag kan slå vad om att en omskrivning av en nypa PHP och bara lite uppiffning i CSS-dokumenten hade bland annat genererat mer besökare, gladare medlemmar och faktiskt mer kapital.

BC har potentialen till att bli (utan underdrift) en revolutionerande tjänst.

Intresserad? Skriv ett meddelande...