16

Sv: Bildmappar och nytt "bildsystem"

Låter kanon detta! Längtar redan!!!!  cool

Nu så börjar bildhanteringssystemet att likna nåt. Ska väl först säga att det är för PLUS-medlemmar denna funktion kommer att finns tillgänglig.

Här är mappöversikten
Här finns både förinställda mappar och egna. Färgerna på ikonen framför mappen talar om vilken accessnivå som krävs för att få titta på mappen. Det går bara att radera mappar som är tomma och som inte innehåller några bilder.

http://www.bodycontact.com/pics/slask/manage1.jpg
http://www.bodycontact.com/pics/slask/manage1.jpg

Här är mapphanteringen
För de egna mapparna kan man själv välja ett namn för mappen som visas i profilen (om besökaren har tillgång till mappen förstås). Det går också att skapa mappar som är begränsade till kön och ålder.

http://www.bodycontact.com/pics/slask/manage2.jpg
http://www.bodycontact.com/pics/slask/manage2.jpg

Enkelt att välja förstabild
Med det nya systemet är det enkelt att byta förstabild som visas på profilsidan direkt. Det man ska tänka på att förstabilden alltid kommer att visas för alla besökare. Det går alltså inte att sätta någon slags accessnivå för förstabilden, den kommer ändå visas i listor och i kontaktannonser. I detta läge visas alla bilder du har uppladdade och det är du själv som väljer bild som ska visas (om någon).

http://www.bodycontact.com/pics/slask/manage3.jpg
http://www.bodycontact.com/pics/slask/manage3.jpg

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

18

Det ser bra ut.
Finns det möjlighet att lägga upp en fotomapp för en eller flera namngivna profiler?

19

Ny byta förstabild, är det också en "endast plusmedlem" grej? smile

Och nya bilduppladdningsfunktionen, där man ska ladda upp i högre upplösning, kommer det också bara vara för plus? smile

20

Är bildmapps"systemet klart, eller på gång?

21

Ingen som vet???

Misstänker att den ende som kan svara är webbis.. Jag har iaf inte märkt någon skillnad än..

Ett bra argument behöver ingen hög röst
Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
-----------------------------------------------------------------------------
Forumregler

23

Ser verkligen fram emot detta!!!! Bra jobbat!!!!

24

Bildmapps systemet var på gång redan i augusti, undrar vad som hände sen?? saknar mitt plus medlemskap, men vill inte lägga in bilderna igen fören det är färdigt, vore kul om weebis svarade.... wink

Ok här kommer lite negativa tankar dom om vad detta kommer att medföra och varför man gör detta.

På en helt annan kontaktsite nämligen spray så hade man svårt att få sina medlemmar att välja den betalda tjänsten. Mervärdet av att vara ytterst tveksamt och man hade svårt att skapa mervärde så att folk var beredda att betala för de extra funktionerna. Då gjorde man helt enkelt så att man försämrade för dom medlemmar som inte betalade för vip. Man vann säkert en del betalande kunder på det men många av de som tyckte att "kundnyttan" var tvivelaktig så innebar det bara att dom lämnade den siten.

Att göra det möjligt att ha en massa dolda bilder kommer göra denna siten väldigt lik klubb6 som har den funktionen. Där möts man av en massa stängda bibliotek.
Blir siten intressantare för det? Inte för mig i alla fall.

Kommer möjligheten att stänga ute alla (för det är ju det som kommer ske) män från att se de bilder man har i sin profil att öka antalet falska profiler? Ja med all säkerhet.

Kommer detta att öka antalet seriös profiler? Kanske

Kommer det bli fler plusmedlemmar? Sannolikt

Kommer det bli färre medlemmar totalt sett? Sannolikt

Kommer det att leda till att jag spenderar mer eller mindre tid på siten? Mindre med all säkerhet.

Kommer sannolikheten att jag ska skaffa plusmedlemskap att öka? Absolut inte!

Jag stödjer möjligheten att kunna ha dolda bilder som man öppnar för valda personer men antalet bilder skall vara ytterst begränsat 1-2 stycken.

Varför skulle antalet falska profiler öka? Kommer du inte åt att se bilderna med ditt vanliga konto är det knappast lönt att skapa ett konto till.. Om det är 'plusbilderna' du vill komma åt så måste du ju fortfarande betala för plus på det nya kontot..

Och om man inte kan se hur många (om några) bilder en profil har som man inte kan se så kommer man heller inte att få en massa tjat om att 'öppna bilderna för mig, jag är speciell'..
Dvs om en plusmedlem surfar in på en profil ser den att profilen har 10 bilder, 5 vanliga och 5 'plusbilder', om en icke-plus-medlem surfar in på samma profil ser den att det finns 5 bilder, de vanliga.. Att det finns 5 'plusbilder' syns aldrig för en icke-plus-medlem..
Det vore ett sätt att hantera det..

Och det är viss skillnad på att göra en site mindre användarvänlig för gratismedlemmar (som jag anser att det handlade om i spray's fall) och därigenom göra det mer fördelaktigt att vara betalmedlem och att göra det ännu bättre att vara betalmedlem och på så vis öka 'klyftan' mellan gratis- och betalmedlemmar..

Och är det verkligen en så stor nackdel om det totala antalet medlemmar minskas något om de som faller bort är de som enbart är här för att hitta bilder att titta på medan de tar på sig själv hemma i soffan? Vill man titta på porr finns det många andra sidor att tillgå..

Forumregler

Om det är så att bara tjejer och par kan se bilderna så kommer det naturligtvis att innebära att fler killar uppmuntras att skaffa sig en tjejprofil/parprofil. Du ser endast till det ena alternativet dvs att man ska välja att begränsa åtkomsten till bilderna till plusmedlemmar (din önskan såklart).

Och visst är det så att även på denna siten har man tagit bort funktioner från icke betalande medlemmar för att endast göra dom tillgängliga för plusmedlemmar.

Sen håller jag med dig om att om man inte kan se att det finns dolda bilder så kommer "gnället" bli mindre.
Det är bättre om man inte kan se att dom finns.

Ditt sista inlägg är ganska konstigt. Du menar alltså att folk som faktiskt träffar folk här inte "browsar" runt bland profilerna?

Jag kanske var otydlig med hur jag menade, ska försöka vara lite tydligare.
På förslaget som finns är det 5 alternativ: Alla kan se, plus kan se, utvalda genom adressboken kan se, ingen kan se och baserat på kön (och ålder) kan se.

De alla kan se kommer det inte att bli något gnäll om. De som plus kan se kommer man inte åt med en fejkprofil heller, så det finns ingen nytta att skapa en fejkprofil av den anledningen. De man kan se 'via' adressboken hjälper knappast en fejkprofil heller till då du fortfarande måste bli tillagd i hans/hennes/parets adressbok. De som ingen kan se är det ju inget snack om. Överens så långt?

När det gäller de som är begränsade via kön och ålder är den springande punkten, men det var främst här jag menade att man skulle vinna på att inte visa tillgången på bilderna. Det vore ett väldigt tidskrävande jobb att hålla på och byta kön och ålder på sin profil för att lyckas pricka av det intervall som en viss användare har satt som krav för att få se dess bilder, bara för att få göra om det hela när man kommer till nästa profil.. Undrar hur många som verkligen har den orken..
Och även om vi antar att det skulle stå utskrivet precis vilka som får se bilderna "Tjej 19-27, Par 20-35" så är det ändå lite jobb med att få kolla på alla de bilderna, det ska bytas kön och ålder hit och dit. Det drar ganska mycket uppmärksamhet till sig när en användare har bytt kön femtioelva gånger på en vecka och kanske inte ses med så blida ögon av webbis..

Upplys mig gärna om det för det är något jag är omedveten om i så fall, men vilka funktioner har tagits bort för icke betalande medlemmar?
För som jag minns det så tog spray (för att fortsätta med den sidan som exempel) bort möjligheterna för icke betalande att skriva mail (utöver typ 5-6-7-10) om dagen..
Här tycker jag vi pratar mer om att lägga på funktioner hos plus-medlemmar än att ta bort hos icke betalande medlemmar..

Självklart 'fönstershoppar' även de som är ute efter att träffa folk.. Men där ser jag inte lika stor hets.. Om jag stöter på en profil som verkar intressant så blir jag inte grinig över att jag hittar en eller kanske två bilder och inte 50.. Blir det vidare kontakt mellan mig och den profilen så går det ju utmärkt att få se fler bilder eftersom..
Om jag istället 'bara' är en glorifierad porrsurfare så skulle det ju inte bli lika intressant längre.. Förstår du hur jag menar?

Forumregler

PuppyFT skrev:

Ny byta förstabild, är det också en "endast plusmedlem" grej? smile

Och nya bilduppladdningsfunktionen, där man ska ladda upp i högre upplösning, kommer det också bara vara för plus? smile

Nej, byta profilbild och sättet du laddar upp bilder på är lika för alla. Det som skiljer för gratis-medlemmar är att bara 5 bilder får laddas upp samt att det inte går att skapa bildmappar eller ge någon slags behörighet till de bilder som är uppladdade, dvs de kan ses av alla som har tillgång till profilen.

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

Barbie & Ken skrev:

Bildmapps systemet var på gång redan i augusti, undrar vad som hände sen?? saknar mitt plus medlemskap, men vill inte lägga in bilderna igen fören det är färdigt, vore kul om weebis svarade.... wink

Det är fortfarande under testning.