Tråd: Varning: Dogging-öst, Dogging-väst, Dogging-syd

Varning för följande bedrägeri
Ett "sällskap" som enligt uppgift erbjuder dogging-träffar. För 150 kronor blir man medlem och får utskick via mail när nya träffar sker, enligt uppgift 1 gång/månad när så vädret tillåter.

Sällskapets informationsmail som intresserade får
http://www.bodycontact.com/forum/slask/dogginginfo.pdf

Profiler som använts
dogging-öst --- dogging-ost@hotmail.com
dogging-väst --- doggingplatser-vast@live.se
dogging-syd --- doggingplatser@live.se
sjöbokille --- sjobo@live.se

Klipp ur meddelandet

Om du bestämmer dig för gå med i sällskapet när vi pratat på telefon så finns det en avgift för alla på 150:?. Detta är oavsett om man är par eller singel, alltså inte per person. Avgiften sätts in på SEB 5694 00823 28.
Blir mycket info på en gång och skriva men är du fortfarande intresserad så slå mig en signal på 0738?273383.

Dogging-ost

Hejsan! Tack för ditt svar! Roligt att du är intresserad och här kommer lite information som förhoppningsvis gör dig mer nyfikna på detta. Vi är alltså ett sällskap som vuxit till vad vi är idag, på ca 260 personer, 100 par, några singeltjejer och ca 50 killar som träffas ute för härliga, sköna möten. Alla är lika noga med det anonyma och att hjälpas åt så att alla får en trevlig och skön upplevelse. Vi är många nu och alla är med av olika anledningar, par som bara vill ha åskådare, par som vill vara flera aktiva. Killar o tjejer som bara vill se på eller de som vill vara mer aktiva. Träffar ute och dogging är många intresserade av och det är många som skriver till oss om platser och ställen där folk redan träffas ibland. Så det är många ställen runt om i östra delen av landet där vi träffas har trevlig o skönt. Sällskapet växer för varje dag men vi är fortfarande i ”uppstartningsskedet” här i öst men det börjar mycket folk på alla träffarna, Men som sagt kommer nya hela tiden så det kommer bli bra. Vi har o arrangerar träffar på olika platser i Stockholm, Uppsala, Enköping, Arboga, Västerås o Sala. I E-tuna, Strängnäs, Katrineholm o Nyköping, Linköping, Norrköping, Kalmar, Nybro, Oskarshamn och i Västervik. Arrangerar träffar som ligger på de flesta dagar i veckan och vid olika tider så det skall vara tillfälle som passar alla. Allt om platser o tider för träffarna mailas ut i god tid. Fortfarande intressera så skicka ett mail till oss på dogging-ost@hotmail.com så mailar vi över sällskapets infobroschyr (Word o Pdf fotmat) till dig inom några dagar där du hittar mer om oss och telefonnummer om du skulle undra över något. Ser fram emot ett mail från dig/ er! Kram Jeanette

Dogging-väst

Hejsan! Tack för ditt svar! Roligt att du är intresserad och här kommer lite information som förhoppningsvis gör dig mer nyfikna på detta. Vi är alltså ett sällskap som vuxit under 6 år till vad vi är idag, på ca 430 personer, 150 par, några singeltjejer och ca 100 killar som träffas ute för härliga, sköna möten. Alla är lika noga med det anonyma och att hjälpas åt så att alla får en trevlig och skön upplevelse. Vi är många nu och alla är med av olika anledningar, par som bara vill ha åskådare, par som vill vara flera aktiva. Killar o tjejer som bara vill se på eller de som vill vara mer aktiva. Sällskapet växer för varje dag men vi är fortfarande i ”uppstartningsskedet” här i väst så vi har inte blivit tillräkligt många för det skall vara mycket folk på alla träffarna som vi önskar än, Men som sagt kommer nya hela tiden så det kommer bli bra. Vi har o arrangerar träffar i Västra Götaland: Göteborg, Allingsås, Borås, Falköping, Hjo, Lidköping, Mariestad, Skövde, Trollhättan och Uddevalla Värmland: Arvika, Karlstad och i Kristinehamn Örebro: Karlskoga, Örebro och i Askersund Arrangerar träffar som ligger på de flesta dagar i veckan och vid olika tider så det skall vara tillfälle som passar alla. Allt om platser o tider för träffarna mailas ut i god tid. Fortfarande intressera så skicka ett mail till oss på doggingplatser-vast@live.se så mailar vi över sällskapets infobroschyr (Word o Pdf fotmat) till dig inom några dagar där du hittar mer om oss och telefonnummer om du skulle undra över något. Ser fram emot ett mail från dig/er snart! Kram Jeanette

Dogging-syd

Hejsan! Tack för ditt svar! Roligt att du är intresserad och här kommer lite information som förhoppningsvis gör dig mer nyfikna på detta. Vi är alltså ett sällskap som vuxit under 6 år till vad vi är idag, på ca 260 personer, ca 100 par, några singeltjejer och ca 50 killar som träffas ute för härliga, sköna möten. Alla är lika noga med det anonyma och att hjälpas åt så att alla får en trevlig och skön upplevelse Vi är många nu och alla är med av olika anledningar, par som bara vill ha åskådare, par som vill vara flera aktiva. Killar o tjejer som bara vill se på eller de som vill vara mer aktiva. Vi träffas i Skåne, Från Ystad och upp till Ängelholm längs kusten och från Hässleholm och neråt mitt i Skåne. I Halland har vi träffar i Halmstad, Falkenberg, Kungsbacka och Varberg med omnejd I Blekinge har vi träffar i Karlshamn Ronneby o Karskrona områdena Och i Markaryd, Ljungby o Växjö Arrangerar träffar som ligger på de flesta dagar i veckan och vid olika tider så det skall vara tillfälle som passar alla. Allt om platser o tider för träffarna mailas ut i god tid. Fortfarande intressera så skicka ett mail till oss på doggingsyd@live.se så mailar vi över sällskapets infobroschyr (Word o Pdf fotmat) till dig inom några dagar där du hittar mer om oss och telefonnummer om du skulle undra över något, och så du kan vara med på våra träffar. Ser fram emot ett mail från dig/er! Kram Jeanette

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

Sv: Varning: Dogging-öst, Dogging-väst, Dogging-syd

Del av tråd där en av de inblandade (sjöbokille) i bedrägeriet försöker finta bort...
Det råkar nämligen vara så att kollar man IP-adressen på sjöbokille och de tre profilerna dogging-öst, dogging-väst, dogging-syd så är de överrensstämmande.

ErikOscar skrev:

dogging-öst annonserar om dogging. När man svarar uppmanas man att skicka vanligt mail till hotmail - som svar kommer uppmaning att skicka några hundralappar som "ersättning för utlägg" eller vad de kallar det. Inser ju att det är en rip-off, men det finns kanske de som också nappar på hyresbidrag till stugan på Värmdö. Dogging väst finns också....
Tror att detta kan undersökas närmare.

sjöbokille skrev:

Finns dogging syd oxå där jag är med sedan 3 år. Hade alla varit lika seriösa här som det funkar så hade BC varit mycket trevligare.
Med det sällskapet har jag haft många skoj o trevliga träffar. Och det har aldrig varit något rip-off, utan tvärt om.
Men du har skrivit att du "inser" det utan att ha någon koll på det igentligen, men din miss bara

m_o_a skrev:

Mmm man blir dock misstänksam när de vill ha pengar som "ersättning för utlägg". Vilka utlägg?
Om det *finns* några utlägg så vill jag nog gärna göra det för specifika tillställningar. Att ta ut en medlemsavgift på flera hundra kronor som "ersättning för utlägg" särskilt som det faktiskt inte syns exakt vad utläggen *är* känns konstigt för summorna blir ju faktiskt rätt substantiella om det blir ett gäng medlemmar som nappar.

Att starta en doggingklubb behöver faktiskt inte innebära så stora kostnader om man inte ska göra något speciellt, som att hyra ett ställe. Jag skulle också dra öronen åt mig.

Här måste vi dock vara försiktiga. Det kan också vara inlägg här som görs av andra anledningar - för att skada de här sällskapen. Det är ju inte otroligt att någon missnöjd idiot kan hitta på saker som inte är sanna - och då är det väldigt illa om de hängs ut orättvist. Jag skulle nog råda var och en att faktiskt bilda sig en egen uppfattning och inte lita slaviskt på allting som folk skriver här, undantaget webbis förstås, men även han kan ju teoretiskt sett ha fel.

sjöbokille skrev:

Jag gjorde det enklaste. Jag ringde telefonnummret dom har o snackade med en tjej som jag träffat några gånger ute på träffarna. Hon ställde sig frågande till om någon pratat om "utlägg"? för dom har inga utlägg.
Men hon hade ju hört det mesta om folk som inte kunde ta ett nej eller "trode" ditt o datt.
Som sagt jag betalade den lilla avgiften för flera år sen och jag har varje månad fått info om platser o tider och aldrig varit "missnöjd" med något från deras sida.
Men som skrevs ovan så får var o en bedöma o bestäma själv vad dom vill, Och även om man är misstänksam (med all rätt här på nätet) så är inte det detsamma som man skall krittisera andra. Vuxna människor som fritt väljer vad man vill

I could crush him like an ant. But it would be too easy. No, revenge is a dish best served cold. I'll bide my time until ... Oh, what the hell. I'll just crush him like an ant.

Okej, det sätter ju allting i ett annat perspektiv. En varning är definitivt på sin plats. USCH!

Don't drink water - fish fuck in it!
Reglerna för forumet
Bra tips för forumet - innan du postar!
Särskrivningshatare!

4

Jag har betalat in 150kr till sällskapet. Om man nu kan kalla det så.
Eftersom det är material som ska sammanställas, kartadresser läggas in, nya datum och även platser som skickas ut. Förstår jag att man vill ha en liten slant för detta. Dom 150 kronorna betalar man bara en gång och kan vara med hur länge som helst!? Det sistnämnda vet jag inte säkert, men det kommer att klarna under tiden. Jag tycker det är billigt att bli servad på det här sättet.
Sen är det så att det finns ingen som arrangerar en träff. Men man har ett datum och en ca tid, plats för dom som vill se på eller delta. Tycker det är ett bra initiativ.

5

Jag håller i en grupp som heter Dogging södra. Jag tar absolut inga pengar från medlemmarna utan gör det enbart för att jag tycker det är roligt att folk vill träffas för anonym SÄKER sex.
Jag samlar adresser och kartlägger träffplatser osv på eget bevåg och tycker absolut inte att man ska ta betalt för något sådant.
Visst om det i framtiden blir träffar med mat eller liknande så vill man ju inte behöva ligga ute med de pengarna men då tar man det som det kommer.
Man ska få f*n inte behöva betala för att vara medlem.

Tycker det är otroligt trist att vissa försöker tjäna pengar på det sättet.

6

har också fått samma brev efter att ha visat intresse för deras träffar! Förstår dock inte varför man ska betala för något sånt. Det är så klart en tolkningsfråga men indirekt betalar man för att få sex vilket jag inte kan förstå att någon kan göra.
Så klart som jag skrev är det där en tolkningsfråga och jag tror inte att avsändaren har tänkt på det på det sättet men rent principiellt betalar du för att få tillgång till information som sedan med största sannolikhet leder till att du kommer ha sex med någon vilket är lite vidrigt tycker jag.

Men principer är upp till var och en att skaffa sig, ville bara uttrycka min åsikt!

7

Jag arbetar som resande och tyckte det där med Dogging var ju en kul grej ! åkte i sörmland på 2 st ställen, en gång i Katrineholm, träffen på en cykelväg nere vid järnvägen och ingen kom.
I Nyköping var det på en trädgårds avfalls plats, ingen kom naturligtvis där heller, så det var ju naturligtvis a scam (en blåsning).
Som tur hade jag inte betalt för denna information ! utan det fick man grattis här på BC.

Johan

Om någon vill ordna en förening, med en medlemsavgift, tycker jag det vore ok.

Men det verkar inte finnas någonting som tyder på att de här gör någonting annat än samlar in pengar.

Bra med ett ställe för varningar.

9

bra att de oseriösa åker dit det finns så mycket (nyfiken gul)här tack för varningarna